بین الملل

سفیر فلسطین در عراق: عادی سازی روابط خنجر زدن به قلب مردم فلسطین است

سفیر فلسطین در عراق عادی سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی را خیانت به شهدا و خنجر زدن به قلب ملت فلسطین دانست

به گزارش سرویس بین الملل آرنا  به نقل از پایگاه خبری المیادین، «احمد عقل» سفیر فلسطین در عراق امروز در همایش گردان‌های حزب الله عراق با عنوان «عادی سازی روابط؛ خیانت به اسلام و امت» در بغداد عادی سازی روابط مغرب و رژیم صهیونیستی را خیانت به شهدا دانست.

او گفت: در روز پیروزی عراق بر تروریسم در همایشی با عنوان «عادی سازی روابط؛ خیانت به اسلام» گرد هم جمع شده ایم تا اعلام کنیم، عادی سازی روابط خیانت به شهدا و خنجر زدن به قلب ملت فلسطین است. کشور‌هایی که روابط خود را با دشمن صهیونیستی عادی کرده اند، به بخشی از طرح و توطئه این رژیم در منطقه تبدیل شده اند.

وی در ادامه افزود: دشمنان روندی موسوم به بهار عربی را آغاز کردند تا جوامع ما را تجزیه و توانمندی‌های کشور‌های ما را نابود کنند.

احمد عقل خطاب به مردم عراق گفت: از شما می‌خواهم برای ساختن عراق قوی و با عظمت تلاش کنید چرا که در شرایط کنونی قدرتمند بودن مهمترین گزینه برای مقابله با اسرائیل است.

عصر روز پنج‌شنبه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که مغرب و رژیم صهیونیستی بر سر روابط دیپلماتیک کامل به توافق رسیده‌اند.

پادشاه مغرب در حالی که دست دوستی به صهیونیست‌ها داده، اعلام کرده است که از مسئله فلسطین بر اساس راه حل تشکیل دو دولت مستقل بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی حمایت قاطع دارد.

مغرب چهارمین کشوری است که پنج شنبه گذشته با میانجیگری آمریکا به صف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیوست که این تصمیم با مخالفت برخی کشور‌ها و گروه‌ها همراه بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا