بین الملل

سفر هیئت پارلمانی فرانسه به لبنان برای بررسی روند اجرای طرح پاریس

روزنامه الجمهوریه لبنان اعلام کرد هیئت پارلمانی فرانسه با هدف بررسی روند اجرای طرح پاریس برای تشکیل دولت جدید لبنان وارد بیروت شد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از النشره، روزنامه الجمهوریه لبنان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که هیئتی از نمایندگان فرانسه در پارلمان اروپا ساعاتی قبل وارد بیروت، پایتخت فرانسه شد تا روند اجرا و پیشرفت طرح پاریس برای نجات این کشور را بررسی کند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کرد: هیئتی متشکل از نمایندگان فرانسه در پارلمان اروپا طی ساعات گذشته وارد بیروت شد تا تحولات و نتایج طرح فرانسه و کار‌هایی راکه در مرحله آتی انجام می‌شود را بررسی کند.

منابع مذکور افزودند: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه چند روز قبل از کریسمس به لبنان سفر خواهد کرد.

الجمهوریه به نقل از این منابع گفت: هیئت پارلمانی که متشکل از «تیری ماریانی و ژان لین لاکاپل» است پیش از ظهر امروز سفر خود را با دیدار مقامات ارشد و میشل عون، رئیس جمهور لبنان آغاز می‌کند. نمایندگان فرانسوی برای اطلاع از شرایط کنونی لبنان و تمایل نداشتن به اجرای ابتکار عمل فرانسه و مراحلی که از زمان راه اندازی آن در اول سپتامبر گذشته اجرا نشده است، به بیروت سفر کردند.

روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: سفر این هیئت در حالی انجام شده است که اتحادیه اروپا مکانیزم کاری ویژه‌ای را برای بحران لبنان فعال کرده است تا طرح فرانسه را تقویت کند و شاید از آن حمایت کند و در صورت لزوم آن را به یک طرح اروپایی تبدیل کند. در این صورت فرانسه به زودی سرپرست گروه اتحادیه خواهد بود و ناچار است که برای ابتکار عملی آماده شود که به زودی می‌تواند به آن دست یافت تا روند سیاسی در لبنان را مطابق با نقشه راهی که قبلا ترسیم شده بود، فعال کند.

روزنامه الجمهوریه هفته گذشته به نقل از منابعی دیپلماتیک در فرانسه اعلام کرد که پاریس همچنان امیدوار است که پیشبرد مثبتی در زمینه تشکیل دولت سعد حریری در بازه زمانی مورد انتظار این کشور و به عنوان راهی برای فعال سازی حضور بیشتر خود در بیروت ایجاد شود.

منابع فرانسوی تاکید کردند که ریاست جمهوری این کشور از رویکرد انسدادی که در مقابل تشکیل دولت در لبنان ایجاد شده است بسیار خشمگین است، زیرا آن را موجب افزایش وضع دشوار این کشور می‌داند و در صورت تداوم وضع موجود، پاریس به مرحله‌ای با رویکرد‌های شدیدتر در این خصوص منتقل خواهد شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا