بین الملل

فرمانده ارتش یمن: تخصص و تسلیحات ابرقدرت‌ها را در اختیار داریم

فرمانده منطقه نظامی پنجم ارتش یمن تاکید کرد که در ساخت تسلیحات به حدی توانمند شده‌اند که تخصص و تسلیحات کنونی آنان را تنها کشور‌های ابرقدرت دارند

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر»، سرتیپ «یوسف حسن المدانی» فرمانده منطقه نظامی پنجم در ارتش یمن اعلام کرد که نیرو‌های مسلح یمنی به لطف الهی، از تجربه، تخصص و صنعت نظامی لازم برای ساخت انواع سلاح‌هایی که تنها ابرقدرت‌ها در اختیار دارند، برخوردار هستند.

او گفت: با وجود تداوم تجاوز و محاصره یمن، روند آموزش و تقویت فرماندهان تیپ‌ها و گردان‌های نیرو‌های مسلح یمن ادامه دارد و این امر بیانگر عزم و اراده ما بر تحقق پیروزی است و این نعمتی الهی است که ما شکرگزار آن هستیم.

فرمانده ارتش یمن افزود: تجاوز و حمله به یمن به ما آموخت که باید توانمندی‌ها و تجهیزات خود را پیشرفته کنیم و تخصص لازم را کسب کنیم؛ لذا به خود اعتماد کردیم. همه ما می‌دانیم که در آغاز حمله به یمن چگونه بودیم و در چه شرایطی قرار داشتیم؛ نه پهپادی و نه موشکی بالستیکی در اختیار داشتیم، اما امروز وضع متفاوتی داریم. ما ارتشی قوی و آموزش دیده داریم که تخصص و تجربه زیادی در جنگ‌های مدرن در تمامی سطوح در اختیار دارد.

او با اشاره به اینکه برخی سیاست‌ها در گذشته، ارتش یمن را تضعیف کرده بود و دخالت‌های خارجی در این مسئله نقش بارزی داشت، گفت: دشمن در آغاز حمله به یمن، هر منطقه‌ای را می‌گرفت، بر آن مسلط می‌شد و سیطره می‌یافت. اما امروز این معادله تغییر یافته است. این ما هستیم که اغلب مناطق را از اشغالگران باز پس می‌گیریم و کنترل آن‌ها را به دست می‌گیریم.

فرمانده منطقه پنجم ارتش یمن تاکید کرد: مسئولیت ملی ما را بر آن داشت که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و تلاش کنیم تا وجب به وجب یمن را از لوث اشغالگران و متجاوزان آزاد و پاک کنیم و این تصمیمی بود که همه بر این امر پیمان بستیم.

او در پایان اعلام کرد که به فضل الهی، پیروزی‌های بزرگی کسب کردیم و به مراحل پیشرفته‌ای در میدان رسیده‌ایم و ارتش ما نه برای دفاع که برای تحقق پیروزی‌ها عمل می‌کند.

پیشرفت تسلیحاتی ارتش یمن پس از شش سال جنگ و محاصره از سوی ائتلاف متجاوز سعودی محقق شده است درحالی که عربستان سعودی از سوی کشور‌های غربی حمایت تسلیحاتی می‌شود و این کشور‌ها قرارداد‌های تسلیحاتی سنگینی با ریاض منعقد کرده اند و در کنار کسب درآمد به تداوم جنگ در یمن و کشتار مردم بیگناه دامن زده‌اند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا