بین الملل

دیپلمات‌های اروپایی تدوین فوری نقشه راه حفظ برجام را خواستار شدند

گروهی از دیپلمات‌های برجسته اروپایی تدوین نقشه راه آمریکا و ایران در مسیر حفظ توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را خواستار شدند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، به نقل از روزنامه گاردین، برخی دیپلمات‌های ارشد اروپایی تدوین هر چه سریعتر نقشه راه ایران و دولت جدید آمریکا در تطابق با توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را خواستار شدند.

دیپلمات‌های ارشد اروپایی طی بیانیه‌ای هشدار دادند در صورتیکه تروئیکایی اروپایی متشکل از آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترکی آنچه را باید طرف‌های ایرانی و آمریکایی برای پایان دادن به بن بست فعلی صورت دهند، مشخص نکنند، همزمانی خطر جدی تشدید تنش‌ها با روی کار آمدن جو بایدن در واشنگتن محتمل است.

روز دوشنبه اعلام شد کمیسیون مشترک برجام ۱۶ دسامبر نشستی را به منظور بررسی مسیر احیای برجام در وین برگزار خواهد کرد. دیپلمات‌های اروپایی امیدوارند که نقشه راه و نقش اساسی اروپا به عنوان یک میانجی بتواند در نشست آتی کمیسیون مشترک برجام تدوین شود و به فائق آمدن بر مشکلات متوالی در مسیر احیای توافق هسته‌ای ایران کمک کند.

در بیانیه دیپلمات‌های اروپایی از تروئیکایی اروپایی خواسته شده در ابتدا دولت بایدن را ترغیب نماید در اولین گام پس از آغاز به کار خود به برجام بازگردد و سپس واشنگتن و بروکسل در مورد گام‌های مشترک در مسیر توافق هسته‌ای ایران توافق کنند.

آلیستر برت، کارل بیلدت، ولفگانگ ایشینگر، ژان دیوید لویت، خاویر سولانا و آندره اولخوفسکی، دیپلمات‌های انگلیسی، سوئدی آلمانی و لهستانی از جمله امضا کنندگان این بیانیه بودند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا