بین الملل

وزارت خارجه چین ترور شهید محسن فخری زاده را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین حادثه ترور شهید محسن فخری نژاد را موضوعی شوکه‌کننده برای پکن خواند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، چون‌یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در جریان کنفرانس خبری خود ضمن محکوم کردن ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، گفت: «چین از ترور دانشمند ایرانی محسن فخری‌زاده شوکه شد و این جنایت خشونت‌آمیز را محکوم می‌کند».

پیش از این مقامات سایر کشورها نظیر امارات، اردن، سوریه، سوئیس و شماری دیگر این ترور کور را محکوم کردند. با توجه به شواهد موجود، رژیم صهیونیستی عامل مستقیم ترور محسن فخری زاده از چهره‌های اصلی صنعت هسته‌ای در کشورمان بوده است. بنیامین نتانیاهو پیش از این نام وی را آورده و گفته بود که آن را به یاد داشته باشید. «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم مدعی شده بود که وی را به خوبی می‌شناسد. عناصر موساد هم طی روز‌های اخیر به صورت غیر مستقیم اعتراف کردند که ترور فخری زاده برنامه طولانی مدت آن‌ها طی بیش از یک دهه اخیر بوده است.

وزارت خارجه چین همچنین از تحریم‌های جدید علیه چهار آمریکایی گفت و اعلام کرد که این اقدام متقابل علیه تحریم‌های قبلی آمریکا علیه مقامات چینی در خصوص تحولات هنگ‌کنگ است. از جمله آمریکایی های تحریم شده از سوی چین، «جان کناوس» مدیر ارشد NED، «منپریت آناند» مدیر منطقه‌ای NDI از جمله افراد تحریم شده هستند. سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین از واشنگتن خواسته تا دخالت در امور داخلی این کشور را فورا متوقف کند.

به تازگی آمریکایی‌ها خدمه ناوگان‌های دریایی و هوایی چین را به دلیل عضویت در حزب کمونیست مورد سوال و بازجویی قرار دادند. وزارت خارجه چین تاکید کرد که اگر واشنگتن به تشدید اقدامات تحریک آمیز خود ادامه دهد، قطعا چین اقدامات متقابل انجام خواهد داد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا