بین الملل

جروزالم پست: توافق عربستان و اسرائیل مشروط به معامله تسلیحاتی است

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست اعلام کرد توافق عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی منوط به معامله تسلیحاتی و دریافت «اف ۳۵» است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از آرتی عربی، با وجود اینکه عربستان دیدار محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و بنیامین نتایناهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تکذیب کرده، روزنامه جروزالم پست این دیدار را تأیید و تأکید کرد که در جریان آن درباره یک معامله تسلیحاتی صحبت شده است.

این روزنامه نوشت: بنیامین نتانیاهو همراه با آوی بلوت، مشاور نظامی نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوسی کوهن، رئیس موساد در شهر نیوم عربستان با محمد بن سلمان و با حضور مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد.

این روزنامه نوشت: موافقت با انتشار خبر دیدار نشان می‌دهد عادی‌سازی روابط میان دو طرف در خاورمیانه دست ‌نیافتنی نیست. توافق با عادی‌سازی روابط مشروط به موافقت با معامله تسلیحاتی عربستان شامل جنگنده‌های اف۳۵ مثل معامله میان آمریکا و ابوظبی است.

به نوشته جروزالم پست، ریاض علاوه بر موشک‌های پیشرفته، به دریافت سامانه‌های فعال برای حفاظت از خودرو‌های نظامی‌اش، تیربار‌های دفاع موشکی، رادار پیشرفته و سامانه‌های پارازیتی و شناسایی دیگر و همچنین پهپاد‌های پیشرفته همانند «MQ-۹ Reaper» و سلاح‌های دریایی توجه دارد.

روزنامه عبری زبان جروزالم پست در پایان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای افزایش قدرت در منطقه برای مقابله با ایران، با فروش تسلیحات بیشتر به عربستان موافقت کرده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا