بین الملل

چین آمریکا را به دلیل ایجاد هرج و مرج در آسیا محکوم کرد

به دنبال اتهام آمریکا به چین در مورد استفاده از فشار نظامی برای پیشبرد منافع خود، چین نیز این کشور را به دلیل ایجاد هرج و مرج در آسیا محکوم کرد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از رویترز، پس از اینکه نماینده کاخ سفید در سفر خود به مانیل از کشورهایی که با چین اختلاف دارند حمایت و پکن را به استفاده از فشار نظامی برای پیشبرد منافع خود متهم کرد، سفارت چین در فیلیپین نیز آمریکا را محکوم به ایجاد هرج و مرج در آسیا کرد.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر به مانیل، پایبندی این کشور به تایوان را تأیید کرده و به فیلیپین و ویتنام قول حمایت در برابر چین را داد.

سفارت چین در فیلیپین در بیانیه‌ای که اواخر روز دوشنبه منتشر شد، گفت: این نشان می‌دهد که سفر نماینده کاخ سفید به این منطقه برای ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای نیست، بلکه به دنبال ایجاد هرج و مرج در منطقه و تحقق منافع خودخواهانه آمریکاست.

در این بیانیه آمده است که آمریکا باید تحریک درگیری در دریای چین جنوبی را متوقف کرده و به بیان اظهارات غیرمسئولانه درباره مسئله تایوان و هنگ کنگ که مربوط به امور داخلی چین است، خاتمه دهد.

اوبراین به چین هشدار داده است كه اگر بخواهد از فشار نظامی در مقابل تایوان استفاده كند، با واكنش شدید آمریکا روبه‌رو خواهد شد.

آمریکا و چین در مورد مسائل نظامی، فناوری و حقوق بشر اختلاف نظر داشته‌ و هرکدام دیگری را به اقدامات تحریک آمیز متهم می‌کنند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا