بین الملل

تدارک امارات برای افتتاح سفارتخانه در اراضی اشغالی

رسانه‌های عبری از جستجو امارات برای خرید املاک در اراضی اشغالی برای افتتاح سفارت و محل اقامت دیپلمات‌های خود خبر می‌دهند

به گزارش سرویس بین الملل آرنا  به نقل از الجزیره، رسانه‌های عبری روز پنج‌شنبه فاش کردند که مقامات رسمی اماراتی با کارگزاران املاک و مستغلات در اراضی اشغالی ارتباط برقرار کرده‌اند. امارات علاوه بر اینکه قصد دارد خانه‌ای مجلل برای سفیر خود در تل آویو که بعدا منصوب می‌شود پیدا کند، برای ساختمان سفارتخانه و سایر ساختمان های وابسته به هیئت‌های دیپلماتیک هم به فکر افتاده است.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که کارگزاران در مناطق اطراف شهر تل آویو به ویژه در منطقه هرتزلیا که منطقه‌ای دیپلماتیک‌نشین است، به دنبال افتتاح سفارت هستند. این کانال به نقل از دلالان املاک گفته است که اماراتی‌ها می‌خواهند این املاک را یا اجاره کنند و یا بخرند.

امارات تاکنون هیچ بیانیه یا نظری در مورد آنچه رسانه‌های عبری منتشر کردند، صادر نکرده است.

در اوایل ماه گذشته، امارات درخواست رسمی خود را به گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای گشودن سفارت ابوظبی در تل آویو ارائه داد. در همین رابطه، «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه از محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی دعوت کرد تا در تل آویو حضور یابد.

گفتنی است، امارات و بحرین در اواسط ماه سپتامبر ضمن حضور در کاخ سفید، اقدام به آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند. این اقدام محکومیت شدید فلسطینیان را در پی داشت. به گفته گروه های مقاومت فلسطینی، این اقدام همچون خنجری به آرمان‌های فلسطین بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا