بین الملل

تاکید بایدن بر عدم تقویت تحریم‌ها و تعرفه‌ها علیه چین

رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرده است تصمیمی برای تقویت تحریم‌ها و تعرفه‌هایی که دولت ترامپ علیه چین وضع کرده است، ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که وی برنامه‌ای برای تقویت تحریم‌ها و تعرفه‌هایی که دولت ترامپ علیه چین وضع کرده است، ندارد اما تلاش می‌کند تا خطوط روشن توسط پکن رعایت شود.

بایدن در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد احتمال اعمال تحریم‌ها و تعرفه‌های جدید علیه پکن و دولت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت: این مجازات چین نیست، بلکه اطمینان از این است که چین می‌فهمد که آن‌ها با قوانین دیگر بازی نمی‌کنند.

بایدن برنامه‌های خود را برای پیوستن مجدد آمریکا به سازمان جهانی بهداشت (WHO) و توافق نامه آب و هوایی پاریس در اولین روز ریاست جمهوری خود تکرار کرد.

اگرچه هنوز نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ۳ نوامبر رسماً اعلام نشده است، اما شبکه‌های رسانه‌ای بزرگ آمریکا پیش بینی کرده اند که بایدن برنده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا همچنان اصرار دارد که او برنده است و شکایت دارد که با ادعای تقلب گسترده و سایر اقدامات ناشایست، پیروزی را از او دزدیده‌اند.

ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات ممیزی‌ها و بازشماری‌ها و همچنین پرونده‌های قضایی را در دادگاه‌های ایالتی و فدرال آغاز کرده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا