بین الملل

آمریکا: شرکای اروپایی به دنبال توسعه برجام به برنامه موشکی و رفتار‌های منطقه‌ای ایران هستند

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرد شرکای اروپایی ما می‌خواهند توافق هسته‌ای ایران به مسائل بیشتری توسعه پیدا کند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران از تمایل کشور‌های اروپایی برای تمدید بند‌های زوال پذیر برجام خبر داد.

بر این اساس، آبرامز در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفت: شرکای اروپایی ما خواستار تمدید بند‌های زوال پذیر توافق هسته‌ای ایران هستند. آن‌ها به وضوح خواستار رسیدگی به برنامه موشکی تهران و نیز رفتار‌های منطقه‌ای این کشور هستند.

وی درباره تحریم‌های اعمال شده علیه تهران نیز تاکید کرد: تنها برخی از تحریم‌های ما مربوط به برنامه هسته‌ای ایران است. بخش دیگری از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران مربوط به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم می‌شود.

آبرامز تصریح کرد: بازگشت به برجام برای دولت بعدی آمریکا بسیار دشوار خواهد بود و به آسانی روشن کردن کلید یک چراغ نیست. این امر کار پیچیده‌ای است و برای من روشن نیست چگونه قرار است این اتفاق ظرف چند روز یا چند ماه رخ دهد.

این مقام آمریکایی افزود: دولت ترامپ به دنبال برخورد نظامی با ایران نیست. ما خواستار وقوع یک درگیری نظامی دیگر در خاورمیانه نیستیم. به تازگی شاهد آن بوده ایم که رئیس جمهور اقدام به کاهش شمار نظامیان آمریکایی در خاورمیانه کرده است. این مسئله نشان می‌دهد که او به دنبال درگیری نظامی در منطقه نیست. ما نگران رفتار‌های منطقه‌ای ایران هستیم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا