بین الملل

ائتلاف فتح خواستار خروج تمامی نظامیان آمریکایی از عراق شد

ائتلاف فتح پارلمان عراق تأکید کرد که همه نیرو‌های خارجی باید از سراسر اراضی این کشور از جمله منطقه کردستان خارج شوند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از بغداد الیوم، «کریم علیوی» نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد که تمامی نیرو‌های بیگانه باید از سراسر خاک عراق از جمله اقلیم کردستان خارج شوند.

او گفت: ائتلاف فتح و تمامی فراکسیون‌های ملی این کشور خواستار اخراج کامل نیرو‌های خارجی هستند.

کریم علیوی اعلام کرد: ائتلاف فتح کاهش تعداد نیروهای آمریکایی از عراق را نمی‌پذیرد و این تصمیم را محکوم می‌کند؛ زیرا مصوبه پارلمان مشخص و صریح بود که بر اساس آن، همه نیرو‌های خارجی باید از همه اراضی کشور از جمله منطقه کردستان به صورت کامل و نهایی خارج شوند.

نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق تصریح کرد: مطالبات برای اخراج همه نیرو‌های آمریکایی و خارجی از عراق ادامه دارد و رو به افزایش است. کاهش این نیرو‌ها باعث نخواهد شد که از این خواسته که در پارلمان تصویب شده و از سوی مردم و سیاستمداران حمایت می‌شود، دست برداریم.

«هریم آغا» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق دیروز (چهارشنبه) گفت که آمریکا به صورت کامل از عراق خارج نخواهد شد، بلکه نیرو‌های خود را کاهش خواهد داد. کمیته‌های فنی وزارت خارجه بر سر این پرونده مشغول به کار هستند و احتمالا دولت آمریکا با روی کار آمدن جو بایدن، سیاست جدیدی در قبال عراق در پیش خواهد گرفت.

«فواد حسین» وزیر خارجه عراق پس از تماس تلفنی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن تصمیم گرفته است ۵۰۰ نیروی خود را از عراق خارج کند که در این صورت تعداد کل سربازان آمریکایی در کشور به ۲۵۰۰ خواهد رسید که د واقع نیرو‌های مبارز نیستند و پس از ریشه کن شدن هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش در کشور، دیگر نیازی به حضور نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی نیست.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا