بین المللدسته‌بندی نشده

بایدن: حملات آمریکا در عراق و سوریه ادامه می یابد

رییس‌جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه بعد از دیدار با «عبدالله الثانی بن الحسین» پادشاه اردن گفت که با او درباره درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا و جنگ غزه گفت‌وگو کرده است.

آرنا نیوز :: «جو بایدن» رییس‌جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه بعد از دیدار با «عبدالله الثانی بن الحسین» پادشاه اردن گفت که با او درباره درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا و جنگ غزه گفت‌وگو کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، بایدن در نشست خبری با بیان این‌که آمریکا و اردن در هدف رژیم صهیونیستی از حملات به غزه یعنی شکست‌دادن حماس هم‌نظر هستند، مدعی شد که امنیت باید به این رژیم و غاصبان صهیونیست بازگردانده شود.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وی با بیان این‌که آمریکا و اردن درحال کار بر روی توافق مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی هستند، توضیح داد: «این توافق شامل توقف ۶ هفته‌ای درگیری‌ها می‌شود».

رییس‌جمهور آمریکا با ادعای این‌که با هرگونه جابه‌جایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه مخالف است، اظهار داشت: «ما برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به غزه عمل می‌کنیم و به‌دنبال بازکردن گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم هستیم».

طبق این گزارش، بایدن ضمن اشاره به اولویت آمریکا برای آزادی اسرای صهیونیست، گفت: «من با قطری‌ها و مصری‌ها تماس تلفنی داشتم تا درباره آزادی گروگان‌ها به توافق برسیم».

وی در واکنش به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح نیز ادعا کرد: «اسراییل نباید بدون برنامه‌ای برای تضمین امنیت غیرنظامیان، به عملیات نظامی در رفح ادامه دهد. غیرنظامیان در رفح باید محافظت شوند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رییس‌جمهور آمریکا در این‌باره اضافه کرد: «تعداد زیادی از فلسطینی‌هایی که در غزه کشته شدند، غیرنظامیان و کودکان بی‌گناه بودند».

بایدن درباره حملات آمریکا به‌مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه نیز مدعی شد که این حملات ادامه خواهد داشت.

در این نشست خبری همچنین حرکات عجیب و سردرگمی رییس‌جمهور آمریکا سوژه رسانه‌ها و خبرنگاران شد.

پادشاه اردن نیز در این نشست خبری گفت که حمله رژیم صهیونیستی به رفح را نمی‌توان تحمل کرد، زیرا منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا