بین الملل

رئیس‌جمهور ارمنستان: سیاسیون به استعفای پاشینیان اصرار دارند

رئیس‌جمهور ارمنستان در سخنرانی اخیر خود از اصرار و تاکید سیاسیون بر استعفای نخست‌وزیر این کشور خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور ارمنستان می‌گوید بیشتر رایزنان سیاسی با استعفای نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور به دلیل صلح قره‌باغ موافق هستند.

سرکیسیان گفت اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در جلسات رایزنی بر این عقیده بودند که استعفا یا خاتمه اختیارات نخست وزیر و انتخابات زودهنگام پارلمانی ضروری است و یک دولت وحدت ملی باید تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان بر کشور حاکم باشد.

پاشینیان روز دوشنبه گفته بود علیرغم درخواست‌های فزاینده برای استعفا پس از امضای توافقنامه آتش بس در قره باغ، اما چنین قصدی ندارد.

بیش از دوازده حزب مخالف روز دوشنبه در ایروان، پایتخت ارمنستان تجمع کرده و خواستار ترک پست نخست وزیری از سوی پاشینیان پس از واگذاری مناطق زیادی در قره باغ و اطراف آن به جمهوری آذربایجان در توافق صلح شدند.

توافق آتش بس با میانجیگری ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انجام شد و پس از هفته‌ها درگیری در منطقه مورد مناقشه قره باغ به امضای الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و پاشینیان رسید. بر اساس این توافقنامه، آذربایجان مناطقی را که طی درگیری تصرف کرده بود، با حضور صلحبانان روسی تحت کنترل خود خواهد داشت.

در این توافق ارمنستان همچنین پذیرفت که تمام مناطق اطراف قره باغ را که از سال ۱۹۹۴ تحت کنترل داشته، تحویل دهد؛ موضوعی که در این سال‌ها تبدیل به خواسته مردم برای تغییر رهبری در ارمنستان شده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا