بین الملل

آبرامز: آمریکا قصد مذاکره با ایران را دارد

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران ضمن تاکید بر کارزار تحریمی دولت متبوعش، مدعی مذاکره با ایران در آینده شد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس جمهور شود، آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است.

الیوت آبرامز روز پنج شنبه اعلام کرد فارغ از اینکه چه کسی در سال ۲۰۲۱ رئیس جمهور آمریکا شود، مذاکره با ایران برگزار خواهد شد. این ادعا‌ها در حالی از سوی آبرامز عنوان شد که او از پاسخ به سوالاتی در ارتباط با تحویل قدرت از سوی دونالد ترامپ امتناع کرد.

نماینده آمریکا در امور ایران بار دیگر به حربه رنگ باخته تحریم دولت متبوعش متوسل شد و گفت تحریم‌های تازه‌ای از سوی واشنگتن علیه تهران وضع خواهد شد. آبرامز همچنین احتمال بکارگیری گزینه نظامی علیه ایران را در دولت ترامپ رد کرد و مدعی شد کارزار تحریم اقتصادی موسوم به فشار حداکثری ابزار فشار قدرتمندی را در اختیار دولت بعدی آمریکا قرار می‌دهد.

آبرامز پیشتر اعلام کرده بود بر این باور است که دولت جو بایدن مسیر دشواری را برای احیای توافق هسته‌ای ایران، برجام، پیش رو خواهد داشت. او ابراز خوشبینی کرد دولت بایدن تنها در صورت توسل به ابزار تحریم اقتصادی یا همان کارزار فشار حداکثری قادر به مذاکره با ایران برای حصول توافقی بهتر خواهد بود.

آبرامز افزود رئیس جمهور آینده برای گرفتن امتیازات جدید در مذاکره با ایران از اهرم تحریم‌های دولت فعلی بهره خواهد برد


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا