بین الملل

حمایت رژیم صهیونیستی از اقدام فرانسه در توهین به پیامبر (ص)

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پس از درخواست رئیس جمهور ترکیه برای تحریم کالا‌های فرانسوی به دنبال توهین مکرون به پیامبر (ص) اعلام کرد که این رژیم در برابر این فراخوان در کنار فرانسه خواهد ایستاد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، به نقل از پایگاه القدس، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای که بیانگر تأیید و توجیه این رژیم برای ادامه اهانت‌ها به پیامبر اکرم (ص) بود، اعلام کرد که در برابر فراخوان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر تحریم کالا‌های فرانسوی در کنار فرانسه خواهد ایستاد.

در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آمده است: تل‌آویو مقایسه آنچه سیاست‌های فرانسه ضد افراطی‌گری اسلامی در فرانسه خوانده شده، با سیاست نازی‌ها علیه یهودیان پیش از جنگ جهانی دوم را رد می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در ادامه افزود: تل‌آویو بر این باور است که تحریم کالا‌های فرانسوی به‌مثابه سوء‌استفاده سیاسی افراط‌گرایانه از مسئله آزادی بیان است و فراخوان‌هایی از این قبیل همچون دعوت به تحریم «اسرائیل»، باعث نفرت افکنی می‌شود.

رئیس جمهور ترکیه در اعتراض به اقدام توهین آمیز فرانسه در انتشار کاریکاتور‌های موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) از مردم کشورش خواست کالا‌های این کشور را تحریم کنند و از مکرون خواست به علت زوال عقلی که دچار آن شده است، آزمایش بدهد.

قتل ساموئل پتی، معلم تاریخ یکی از مدارس حومه پاریس به دست یک نوجوان ۱۸ ساله چچنی‌تبار به نام «عبدالله یزیدویچ آ» بهانه‌ای شد تا دوباره فرانسوی‌ها به مقدسات مسلمانان توهین کنند، انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.

این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشور‌ها موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند و مردم در شماری از کشور‌های اسلامی در اعتراض به این توهین تظاهرات برپا کردند.

انتهای پیام/


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا