بین الملل

چین: پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران، نشانگر پایبندی به قطعنامه شورای امنیت است

نمایندگی دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین بر اجرای کامل مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا،  نمایندگی دائم چین در سازمان‌های بین المللی در وین ضمن تائید پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران، آن را نشانه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دانست.

نمایندگی چین در نهاد‌های بین المللی با درج پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: برابر با قطعنامه ۲۲۳۱ در تاریخ ۱۸ اکتبر محدودیت‌های انتقال سلاح و ممنوعیت سفر علیه ایران منقضی شد، که نشانه تکمیل مرحله اول اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. توافقاتی که به وضوح در قطعنامه شورای امنیت آمده، باید صادقانه اجرا شود.

نمایندگی چین در وین در ادامه بر پایبندی خود به توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد و نوشت: چین به برجام متعهد است و در جهت ادامه روند پیگیری مداوم برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و در تلاش مشترک برای پیشبرد حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران، با همه طرف‌ها همکاری خواهد کرد.

برغم تلاش‌های چندین ماهه آمریکا، ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز (یکشنبه ۱۸ اکتبر) بر اساس توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام محدودیت‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران پس از ۱۰ سال به پایان رسید. بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ از این به بعد واردات و صادرات تسلیحات از مبدا و به مقصد ایران هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

پیش از این راهبرد آمریکا برای جلوگیری از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی ایران با طرح دو قطعنامه در شورای امنیت دنبال شد، هر چند چیزی جز شکست مفتضحانه و انزوای بی سابقه در میان متحدان دیرینه نصیب دولتمردان آمریکا نشد. آمریکا در مسیر به کرسی نشاندن خواست خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، علاوه بر مخالفت از قبل پیش بینی شده چین و روسیه، به در بسته متحدان دیرینه اروپایی خود نیز خورد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا