بین الملل

شهروندان آمریکایی رکورد شرکت در انتخابات پیش از موعد را شکستند

افزایش مشارکت در رای‌گیری پیش از موعد با همه‌گیری کرونای ۲۰۱۹ و تلاش شهروندان آمریکا برای پیدا کردن جایگزینی برای رای‌دهی در روز انتخابات ارتباط مستقیم دارد

به گزارش سرویس بین الملل آرنا، مقام‌های ایالتی در آمریکا از شرکت بی‌سابقه در رأی‌گیری پیش از موعد در چارچوب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خبر داده‌اند. تا روز جمعه بیش از ۲۳ میلیون آمریکایی رأی خود را به صندوق‌های انتخاباتی انداخته‌اند

در انتخابات سال ۲۰۱۶ در زمانی مشابه تنها شش میلیون تن رأی داده بودند.

متخصصان می‌گویند افزایش مشارکت در رای‌گیری پیش از موعد با همه‌گیری کرونای ۲۰۱۹ و تلاش شهروندان آمریکا برای پیدا کردن جایگزینی برای رای‌دهی در روز انتخابات ارتباط مستقیم دارد.

روز سه‌شنبه شهروندان آمریکایی در تگزاس، ایالتی که محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای شرکت در رای‌گیری پیش از موعد دارد رکورد مشارکت در اولین روز انتخابات زودهنگام را شکستند.

در اوهایو، یکی از ایالت‌های حساس و تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری نیز بیش از دو میلیون و سیصد هزار تن تاکنون رای داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون آراء دموکرات‌ها در این دوره بیش از جمهوری‌خواهان بوده است. در میان این گروه از دموکرات‌ها که تاکنون رای داده‌اند تعداد زنان و آفریقایی‌تبارها بیشتر است. عده‌ای از آنها از روی بی‌رغبتی به دونالد ترامپ و برخی دیگر با انرژی آزاد شده از اعتراضات ضد بی‌عدالتی نژادی رای داده‌اند. اعتراضاتی که بعد از کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس در مینه‌سوتا آغاز شد.

با وجود برتری دموکرات‌ها تا اینجای کار، این به معنی پیروزی آنها نیست. جمهوری‌خواهان معتقدند رای‌گیری پستی احتمال تخلف و تقلب انتخاباتی را افزایش می‌دهد و حتی اگر دموکرات‌ها تاکنون پیش افتاده باشند، جمهوری‌خواهان در روز انتخابات حضور گسترده‌ای خواهند داشت.

به گزارش “مرکز عدالت برنان” نرخ تقلب در کل آمریکا در سال ۲۰۱۷ بین ۰.۰۰۰۰۴% تا ۰.۰۰۰۹% بوده است.

تعداد بالای رای‌دهندگان به صف‌های طولانی منجر شده و در مواردی مردم تا ۱۱ ساعت در صف مانده‌اند. به نظر می‌رسد جوان‌ترها که معمولا سخت‌تر از دیگران در انتخابات شرکت می‌کنند امسال مشارکت گسترده‌تری در انتخابات دارند.

براساس نظرسنجی اکسیوس در میان دانشجوها، از هر ۱۰ دانشجو، چهار تن گفته‌اند در صورت پیروزی دونالد ترامپ دست به اعتراض خواهند زد. شش تن از هر ۱۰ تن گفته‌اند در این صورت دوستانی را که واجد شرایط رای‌دهی بوده‌اند اما رای نداده‌اند شماتت خواهند کرد.

 


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا