بین الملل

تحریم‌های آمریکا علیه بلاروس| مینسک اقدامات اتحادیه اروپا را تلافی‌ کرد

ایالات متحده هشت مقام بلاروسی را به اتهام دست داشتن در پیروزی مناقشه‌برانگیز الکساندر لوکاشنکو در انتخاباتی که آلوده به تقلب توصیف می‌شود یا سرکوب خشونت‌بار معترضان، تحریم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، این اقدام پس از آن انجام می‌شود که اتحادیه اروپا از تحریم ۴۰ تن از جمله وزیر کشور و رئیس کمیسیون انتخاباتی بلاروس خبر داد. این تصمیم حاصل مذاکراتی در ساعات اولیه روز جمعه بوده است.

در همین حال دولت لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس تحریم‌های تلافی‌جویانه علیه یک سری از مقام‌هایی که نامشان منتشر نشده اعلام کرد، سفیرش را از لهستان و لیتوانی فراخواند و از این دو کشور خواست تا تعداد کارکنان دیپلماتیک خودشان را در مینسک کاهش دهند.

استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده و شرکای بین‌المللی ما در وارد آوردن فشار به آن کسانی که طی سال‌ها دموکراسی بلاروس را تضعیف کرده‌اند، متحد هستند.

تحریم‌های آمریکا همچنین یوری کارائف، وزیر کشور بلاروس و معاونش را شامل می‌شود. این تحریم‌شدگان با توقیف دارایی مواجه هستند و آمریکایی‌ها حق داد و ستد با آنها را ندارند.

در همین حال لوکاشنکو و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه جمعه تلفنی گفت‌وگو کردند و به گفته کرملین، طرفین ابراز امیدواری کردند که “مشکلات به وجود آمده به زودی حل و فصل شوند.”

سخنگوی وزارت خارجه بلاروس در پیامی اعلام کرد: ما تحریم صدور روادید علیه نمایندگان نهادهای اروپایی از جمله پارلمان اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعمال می‌کنیم. این فهرست به جهات بسیاری متوازن و متناسب است. فعلا تصمیم گرفته‌ایم که محتوای این لیست علنی نشود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا