بین الملل
موضوعات داغ

ممنوعیت ورود به آمریکا از ۵ کشور از جمله ایران لغو شد

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که دستور اجرایی ترامپ برای محدود کردن ورود اتباع ۵ کشور اسلامی به آمریکا را لغو می‌کند.

آرنا نیوز :: مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را به تصویب رساند که می‌تواند دستور اجرای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور درباره محدود کردن ورود اتباع چند کشور اسلامی به آمریکا را لغو کند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، بر این اساس، قانونگذاران آمریکایی یک طرح را به تصویب رساندند که دستور پیشین ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ۵ کشور اسلامی به این کشور را لغو می‌کند. این طرح با حمایت نمایندگان دموکرات همراه بود که اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارند. با این حال، نمایندگان جمهوریخواه مخالف این طرح هستند.

مجلس سنای آمریکا در دستان جمهوریخواهان است و این قانون باید برای تصویب نهایی از مجاری این مجلس نیز عبور کند. بعید به نظر می‌رسد جمهوریخواهان اجازه تصویب این طرح را در مجلس سنا بدهند. حتی در صورت تصویب این قانون در سنا، باز هم رئیس جمهور آمریکا می‌توان اجرای آن را وتو کند. در این صورت، مجلس سنا می‌تواند با موافقت دو سوم سناتورها، وتوی رئیس جمهور را خنثی کند.

دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۱۸ دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع ۵ کشور اسلامی شامل ایران، لیبی، سوریه، سومالی و یمن به آمریکا را تایید کرد. همچنین دو کشور ونزوئلا و کره شمالی نیز در این لیست قرار دارند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا