بین الملل

درخواست مشترک آمریکا و کره جنوبی برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی

آمریکا و کره جنوبی در بیانیه‌ای مشترک از کره شمالی خواستند تا تعهدات خود را در زمینه خلع سلاح هسته‌ای اجرایی کند.

آمریکا و کره جنوبی در بیانیه‌ای مشترک از کره شمالی خواستند تا تعهدات خود را در زمینه خلع سلاح هسته‌ای اجرایی کند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  کره جنوبی و آمریکا امروز پنجشنبه از کره شمالی خواستند تا تعهدات خود برای خلع سلاح هسته‌ای و خلع تسلیحاتی را که در مذاکرات قبلی وعده آن را داده، اجرایی کند؛ همچنانکه این دو کشور هم پیمان اعلام کردند به ادامه مسیر دیپلماتیک با هدف دستیابی به خلع تسلیحاتی کره شمالی ادامه خواهند داد.

این اظهارات در بیانیه‌ای مشترک از سوی «جیونگ کیونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا امروز پنجشنبه و یک روز پس از آن بیان شده است که کره شمالی بطور ناگهانی اعلام کرد گام‌هایی را که سبب شده بود تا توافق کاهش تنش سال ۲۰۱۸ را ملغی کند، به حال تعلیق در خواهد آورد.

در این بیانیه مشترک که به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز جنگ کُره منتشر شده، وزرای دفاع کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند که به شکلی استوار به دفاع از صلحی که در شبه جزیره کره بدست آمده، پایبند خواهند بود و از تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای تکمیل خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی حمایت می‌کنند.

وزرای دفاع کره جنوبی و آمریکا همچنین از کره شمالی خواستند تا به پایبندی هایش مطابق با بیانیه‌های مشترکی که پس از نشست آمریکا و کره شمالی در سنگاپور در ژوئن ۲۰۱۸ صادر شد و نیز مذاکرات بین دو کره در سپتامبر ۲۰۱۸ عمل کند.

گفتنی است در بیانیه مشترکی که پس از نشست سنگاپور با دونالد ترامپ منتشر شد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد کشورش به همکاری در زمینه تکمیل خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره متعهد است. او البته توضیح نداد چگونه و در چه زمانی گام‌های خود برای خلع تسلیحات را بر خواهد داشت.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا