بین الملل

هشدار معاون بوریس جانسون به اتحادیه اروپا

«مایکل گوو» وزیر کابینه و معاون «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، رسیدن به توافق تجاری بین بریتانیا و اتحادیه اروپا در صورت نبود یک توافق گسترده بین آنها را سخت دانست

وزیر کابینه و معاون نخست وزیر انگلیس تلویحاً به اتحادیه اروپا هشدار داده توافق تجاری با بریتانیا را بپذیرند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، «مایکل گوو» وزیر کابینه و معاون «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، رسیدن به توافق تجاری بین بریتانیا و اتحادیه اروپا در صورت نبود یک توافق گسترده بین آنها را سخت دانست.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مایکل گوو روز گذشته (پنجشنبه) در این باره گفت: «اگر ما تا ماه اکتبر پیشرفت چشمگیری نداشته باشیم، (رسیدن به توافق تجاری) سخت خواهد بود.»

وی در ادامه افزود که هیچ ضرب‌الاجلی وجود ندارد که بعد از آن امکان اجرای توافق وجود نداشته باشد.

رسیدن به هر توافقی بین اتحادیه اروپا و انگلیس نیازمند تأیید دو طرف است. این پروسه در اتحادیه اروپا می‌تواند چندین ماه طول بکشد.

بوریس جانسون روز دوشنبه در نشستی ویدئویی با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا، «اورسولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا شرکت کرد.

این مقامات اروپایی در پایان این نشست بیانیه‌ای را منتشر کردند که در آن آمده است: «طرفین از درخواست بریتانیا برای عدم تمدید دوره انتقالی مطلع شدند. بنابراین دوره انتقالی در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ طبق توافق خروج [بریتانیا از اتحادیه اروپا] پایان می‌یابد».

این بیانیه می‌افزاید: «طرفین از گفت‌وگوهای سازنده درخصوص روابط آینده که تا کنون توسط مذاکره‌کنندگان ارشد دیوید فراست و مایکل برنیر رهبری شده است استقبال کردند».

همچنین در این بیانیه آمده است: «طرفین از طرح‌های مورد توافق مذاکره‌کنندگان ارشد درخصوص فشرده تر شدن گفت‌وگوها در ماه جولای و ایجاد شرایطی سازنده برای رسیدن به جمع‌بندی و تصویب توافقی پیش از پایان ۲۰۲۰ حمایت کردند».

گوو همچنین روز جمعه پس از نشستی با مقامات بروکسل در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «به طور رسمی تأیید کردم که بریتانیا دوره انتقالی را پس از فرارسیدن ضرب‌الأجل اتمام سال جاری میلادی تمدید نمی‌کند و زمان تمدید این مهلت گذشته است».


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا