بین الملل

پایین آوردن تندیس مردی که در جامائیکا ۵۰۰ برده داشت

شورای منطقه تاور هملتس شهر لندن روز سه‌شنبه ۹ ژوئن اعلام کردند که مجسمه رابرت میلیگان، برده‌دار بریتانیایی از خیابان وست‌ایندیا در شرق این شهر پایین آورده شد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، جنبش حذف مجسمه‌هایی که در دوره‌ای از تاریخ در برده‌داری و نژادپرستی علیه نوع بشر فعالیت داشتند در بریتانیا وارد فاز تازه‌ای شده است. به ویژه پس از آنکه صادق خان، شهردار لندن به صراحت از برنامه‌هایش برای بازبینی مجسمه‌های مرتبط با تاریخ برده‌داری و نژادپرستی خبر داد و تاکید کرد باید مطمئن شویم که چنین شخصیت‌هایی در این کشور ستایش نمی‌شوند.

رابرت میلیگان و خانواده‌اش مالکان مزارع شکر در جامائیکا بودند.

او یک تاجر برده بود که به هنگام مرگ در سال ۱۸۰۹ دو مزرعه در جامائیکا و بیش از ۵۰۰ برده داشت.

این مجسمه در خارج از موزه داک‌لندز لندن تعبیه شده بود. موزه داک‌لندز لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد که «بناها و دیگر اماکن و سایت‌های تاریخی را نیز بررسی خواهد کرد.»

در بیانیه این موزه همچنین آمده است: «این مجسمه برای مدت طولانی به شکل نامطبوعی در بیرون این موزه به نمایش درآمده بود.»

در روز هفتم ژوئن معترضان در شهر بریستول بریتانیا توانستند تندیس تاریخی ادوارد كلستون از برده داران دوره گذشته را پایین بیاورند.

همچنین به دنبال تظاهرات معترضان بلژیکی در نهایت یکی از تندیس‌های لئوپولد دوم، پادشاه پیشین این کشور در شهر بندری آنتورپ به پایین کشیده شد. این در حالی است که همچنان تندیس اصلی لئوپولد در پایتخت اتحادیه اروپا، بروکسل و دیگر شهرهای کشور بلژیک پابرجاست. یکی از مسولان شهری بروکسل روز گذشته از لزوم تصمیم گیری سریع دولت در برچیدن تندیس پادشاه سابق بلژیک خبر داد. او در گفتگو با یورونیوز تصریح کرد که درخواست مزبور را به اطلاع مسولان مربوطه دولت می رساند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا