مجله آرنا

جزیره مرموز و عجیب ایستر

نکته جالب در مورد این جزیره ی عجیب ایستر، مجسمه های سنگی و غول پیکرش هستند، که در گوشه و کنار جزیره پراکنده بوده یا در یک نقطه به صف ایستاده اند

آرنا نیوز :: مجله آرنا | در مورد تاریخ دقیق سکونت اولیه این جزیره ابهام وجود دارد، ولی از روی دی ان ای استخوان های موجود در جزیره ، به این نتیجه رسیدند که اولین ساکنینش ، ریشه پلینزیایی داشته و از مهاجرین جرایر مارکوس بودند که قایق آنان در دریا گم شده بوده و به این جزیره پناه آوردند و این قضیه مربوط به 400 سال قبل از میلاد مسیح میشود.

با این حال برخی از محققین معتقدند ساکنین اولیه جزیره از آمریکای جنوبی بودند. مدت ها بعد ، اولین اروپایی ای که این جزیره را کشف کرد،دریاسالاری هلندی به نام امکاجوب روگوین بود که اسم ایستر را روی جزیره گذاشت و دلیلش هم بازدید و ثبت این جزیره در روز عید پاک سال 1722 بود.

جزیره ی عجیب و پر رمز و راز جهان!

نکته جالب در مورد این جزیره ی عجیب ایستر، مجسمه های سنگی و غول پیکرش هستند، که در گوشه و کنار جزیره پراکنده بوده یا در یک نقطه به صف ایستاده اند. تندیس هایی که به موآی مشهور می باشند.

این مجسمه های سنگی بزرگ را که 887 تا از آنها شمارش شده، ظاهرا در راستای نیایش اجداد و بزرگانشان میساختند. از نظر ظاهری تقریبا شبیه به هم هستند، ولی ارتفاع و وزن متفاوتی دارند، میانگین ارتفاعشان ،4 متر و میانگین وزنشان 13 تن میباشد.

بعدها بر اثر کاوش های باستان شناسی معلوم شد، این مجسمه ها علاوه بر سر، تنه هم دارند که در گذر زمان به دلیل فرسایش بیش از حد مدفون شده بودند. این مجسمه های غول پیکر ، با ظاهر تهدید آمیزشان،که رو به دریا قرار گرفته بودند،در واقع حکم نگهبان را برای جزیره داشتند.البته هنوزهم دلیل قاطعی برای ساخت این مجسمه ها ارائه نشده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا