بین الملل

حمایت آمریکا از انگلیس برای تقابل با چین

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای چین را متهم استفاده از «تاکتیک‌های زورگویی و قلدری» کرده و شرکت هواوی را «بازوی جاسوسی حزب کمونیست چین» دانست

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  وزیر امور خارجه آمریکا آمادگی کشورش را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای و شبکه ارتباطی نسل پنجم در انگلیس اعلام کرد و خواستار کنار گذاشتن شرکت‌های چینی از رقابت در این عرصه‌ها شد.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای چین را متهم استفاده از «تاکتیک‌های زورگویی و قلدری» کرده و شرکت هواوی را «بازوی جاسوسی حزب کمونیست چین» دانست.

پمپئو مدعی شد که چین به‌تازگی انگلیس را تهدید کرده در صورتی که شرکت هواوی را در عرصه شبکه ارتباطات نسل پنجم (۵G) در این کشور کنار بگذارد، اقدام متقابل علیه بانک انگلیسی HSBC کرده و از قرارداد ساخت نیروگاه هسته‌ای در انگلیس کنار می‌کشد.

وی همچنین ادعا کرد که اقداماتی اینچنین از سوی چین نشان می‌دهد که “کشورها باید از اتکای بیش از حد به چین در اقتصاد خودداری کرده و زیرساخت‌های حیاتی خود را از نفوذ پکن محفوظ بدارند.”

چندی پیش گاردین از برنامه دولت انگلیس برای تجدید نظر درباره ادامه همکاری با هواوی خبر داد و احتمال داد که در جلسه بازنگری قرارداد همکاری انگلیس با هواوی، «آژانس امنیت سایبری ملی» این کشور به این نتیجه خواهد رسید که تحریم‌های آمریکا امکان بهره‌برداری از فناوری‌های این شرکت در شبکه مخابراتی انگلیس را ناممکن خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، تجدید نظر درباره مشارکت با هواوی، راه را برای حذف تمام تجهیزات این شرکت از شبکه مخابراتی انگلیس باز می‌کند و انتقاد هم حزبی‌های نخست‌وزیر را کاهش می‌دهد.

دولت انگلیس بهمن ماه گذشته به رغم فشارهای کاخ سفید با مشارکت هوآوی در طرح راه‌اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم در این کشور موافقت کرده بود.

براساس تصمیم آژانس امنیت سایبری ملی انگلیس، هواوی به صورت محدود در طرح راه‌اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس مشارکت داده شد.
در این طرح، هواوی از ارائه و نصب تجهیزات در بخش‌های حساس شبکه ارتباطات انگلیس موسوم به «هسته مرکزی» منع شده و تنها مجاز است تا ۳۵ درصد از ابزار حواشی شبکه را تجهیز کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا