بین الملل

اقدامات چین در هنگ‌کنگ مشابه نازی‌های آلمان است

وزیر امور خارجه آمریکا، سیاست چین در قبال هنگ‌کنگ را با اقدامات نازی‌های آلمان در دوران جنگ جهانی دوم مقایسه کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا شنبه در مصاحبه با دیلی کالر گفت: وعده‌هایی که حزب کمونیست چین در پیمان خود با بریتانیا داده بود، هنگام تصمیم‌گیری برای انکار آزادی‌های مردم هنگ‌کنگ که به آن‌ها وعده داده شده بود زیر پا گذاشتند و این‌ها مشابه برخی از وعده‌هایی بود که وقتی آلمان در برابر سایر اروپا پیشروی می‌کرد، زیر پا گذاشت.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

روابط آمریکا – چین به شدت تیره شده است و دولت ترامپ، پکن را به رویکردهای تجاری نامنصفانه، نقض‌های حقوق بشری و عامل تغییر وضعیت ویژه هنگ‌کنگ متهم می‌کند. چین با رد این اتهامات به نقض‌های قوانین بین‌الملل از سوی آمریکا اشاره دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی امتیازات ویژه آمریکا برای هنگ‌کنگ را بعد از اینکه چین برای تحمیل قوانین امنیتی جدید در این منطقه اقدام کرد، برداشت. ترامپ چین را به تخطی از وظایفش مقابل بریتانیا در اعلامیه ۱۹۸۴ چین-بریتانیا که راه را برای بازگشت هنگ‌کنگ به سمت چین هموار کرده بود، متهم می‌کند.

دولت مرکزی در پکن و دولت محلی در هنگ‌کنگ تاکید دارند که قوانین پیشنهادی با هدف حراست از امنیت ملی است و حقوق دموکراتیک ساکنان محلی هنگ‌کنگ را کاهش نمی‌دهد.

شماری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا و بریتانیا از پکن خواسته‌اند در این قوانین پیشنهادی تجدیدنظر کرده و تهدید کردند تحریم‌هایی را علیه چین و هنگ‌کنگ ارائه می‌کنند. کشورهای دیگر از جمله روسیه تاکید دارند که این مسائل مرتبط با هنگ‌کنگ جزو امور داخلی چین هستند و نباید در آن‌ها دخالت کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا