بین الملل

روسیه: جالب است که اروپا در مقابل فجایع انسانی در آمریکا کور است

ما خواهان آن هستیم که کشورهای عضو اتحادیه اروپا و گروه هفت درخصوص ادامه اعتراضها در آمریکا اظهار نظر کنند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به سرکوب‌ گسترده معترضان درشهرهای مختلف آمریکا از سکوت ‌دولتمردان اروپا دربرابر این فاجعه انسانی انتقاد کرد و اتحادیه اروپا را مورد سرزنش قرار داد.

ماریا زاخارووا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه یک گفت: ما خواهان آن هستیم که کشورهای عضو اتحادیه اروپا و گروه هفت درخصوص ادامه اعتراضها در آمریکا اظهار نظر کنند.

وی افزود: باتوجه به موج اتهامات و انتقادها و بیانیهها که به مناسبت‌های مختلف یا بی‌مورد درباره شماری از کشورها، ازسوی تشکیلاتی همچون اتحادیه اروپا، ناتو، گروه هفت و مجمع پارلمانی اتحادیه اروپا مورد حمایت آمریکا می‌شنویم، انتظار داشتیم در خصوص برخورد خشن پلیس با معترضان در خیابان‌های آمریکا نیز اظهارنظر کنند.

موج اعتراض‌ها در آمریکا در یک هفته اخیر به دلیل قتل جورج فلوید سیاه پوست به دست پلیس سفید پوست در مینیاپولیس جریان دارد و بیش از ۱۴۰ شهر این کشور را فرا گرفته است و حتی به واشنگتن پایتخت آمریکا و نزدیکی کاخ سفید رسیده تا ماموران امنیتی آمریکا مجبور به انتقال ترامپ به پناهگاه امن شوند.

زاخارووا در ادامه گفت: یک هفته است که شاهد رویدادهای پرخروش در آمریکا هستیم که حتی یک مورد از آن در کشورهای دیگر برای اتحادیه اروپا و ناتو کافی است که بیانیه صادر کنند. شرکای آمریکا کجا هستند و چرا از آنها هیچ اظهارنظری نمی‌شنویم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آمریکا از این به بعد حق اخلاقی برای سرزنش کشورهای دیگر را بخاطر عدم رعایت حقوق بشر ندارد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، آنان چنین حقی را ندارند. به نظر من تصادفی نیست آمریکا اخیرا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد احتمالا مقام‌های آمریکایی پیش‌بینی چنین روزی را می‌کردند.

زاخارووا درباره اظهارات سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره باراک اوباما که مدعی شده بود روسیه در ناآرامی های آمریکا دست داشته است، گفت: این اظهارات به هیچ وجه تصادفی نیست و بخشی از یک کارزار اطلاعاتی است که از زمان حکومت اوباما آغاز شد.

وی ادامه داد: من معتقدم که رایس برای اینکه ماجرای جدید علیه روسیه آغاز شود این اتهامات را در سی ان ان به ما زد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ممکن است که سخنانی که رایس در مورد مداخله روسیه بیان کرد بخشی از موضع وی در این مورد باشد اما این یک کارزار حرفه‌ای است که وارد مرحله جدید شده است.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما روز یکشنبه گفت که روسیه ممکن است در پشت صحنه اقدامات اعتراضی در آمریکا و خشونت‌های این کشور باشد. وی برای اثبات ادعای خود علیه روسیه گفت که به تجربه خود در این مورد تکیه می‌کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا