بین الملل

آمریکا درصدد امضای قرارداد تسلیحاتی جدید با رژیم سعودی

یک سناتور دموکرات آمریکایی اعلام کرد که دولت واشنگتن در نظر دارد قرارداد تسلیحاتی جدیدی با عربستان سعودی منعقد کند.

یک سناتور دموکرات آمریکایی اعلام کرد که دولت واشنگتن در نظر دارد قرارداد تسلیحاتی جدیدی با عربستان سعودی منعقد کند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،   “باب منندز” سناتور دموکرات آمریکایی اعلام کرد، “دونالد ترامپ” رئیس‌جمهوری قصد دارد قرارداد تسلیحاتی جدیدی با عربستان سعودی منعقد کند.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

سناتور منندز، که مخالف این قرارداد است، در مقاله‌ای منتشر شده در پایگاه الکترونیکی تلویزیون “سی‌ان‌ان” نوشت: دولت آمریکا در حال حاضر تلاش می‌کند تا هزاران بمب هدایت‌شونده را به ریاض بفروشد.

معاون رئیس کمیته امور خارجی در مجلس سنای آمریکایی در ادامه، گفت در حالیکه سعودی‌ها می‌گویند در صدد پایان دادن به جنگ شکست‌خورده‌ و وحشیانه‌شان در یمن هستند دولت ترامپ تلاش می‌کند این قرارداد را منعقد کند.

سناتور منندز سپس اعلام کرد پس از به قتل رسیدن” جمال خاشقچی” روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری کشورش در استانبول در دوم اکتبر 2018، کنگره آمریکا با قرارداد پیشین برای فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی مجموعا به ارزش 8 میلیارد دلار، مخالفت کرد.

منندز در ادامه به نقش “محمد بن‌سلمان” ولیعهد سعودی در قتل خاشقچی اشاره کرد و نوشت: “دستگاه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده است که قتل خاشقچی به دستور ولیعهد سعودی انجام شد. شاهزده بن‌سلمان یک مستبد دمدمی‌مزاج است که فکر می‌کند می‌تواند منتقدان خود را بدون هیچ پیامدی سلاخی کند.

سال گذشته و زمانی که کنگره آمریکا با قرارداد فروش سلاح به عربستان سعودی مخالفت کرد، گمایک پامپئو” وزیر خارجه آمریکا برای اجرایی کردن آن، به شیوه‌ای مبهم متوسل شد و آن را اقدامی “اضطراری” خواند.

سناتور منندز با ابراز تأسف از این متوسل شدن دولت واشنگتن به این ساز و کار غیرموجه ابراز تاسف کرد و گفت که دولت تاکنون دلیل پشت این قرارداد را توجیه نکرده است.

منندز نوشت: “امروز و پس از گذشت یکسال، هنوز توجیهی برای آمریکا به منظور فروش بمب به عربستان سعودی وجود ندارد. به این سبب، احساس نگرانی ویژه‌ای می‌کنم؛ چرا که وزارت خارجه همچنان از شفاف‌سازی درباره ضرورت فروش هزاران بمب جدید به عربستان سعودی و نیز هزاران بمب دیگر، که قرار است در چارچوب تدابیر فوق‌العاده تحویل داده شود، امتناع می‌کند.”


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا