بین الملل

چین دو ناو هواپیمابر خود را به سوی تایوان اعزام می‌کند

استقرار این ناوهای هواپیمابر در پی تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم علیه ۳۳ کمپانی چینی است که به جاسوسی این کشور از اقلیت اویغور یا ارتباطش با سلاح کشتار جمعی و ارتش چین کمک می‌کنند

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  ناوهای هواپیمابر لیائونینگ و شاندونگ در حال حاضر در “خلیج بوهای” در دریای زرد و در حالت آماده باش پیش از عزیمت برای یک نمایش قدرت هستند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که لی کچیانگ، نخست وزیر چین تمایل کشورش را برای اتحاد مجدد با تایوان اعلام کرد که نشانه‌ای از تغییر سیاست چین در قبال تایوان محسوب می‌شود.

استقرار این ناوهای هواپیمابر در پی تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم علیه ۳۳ کمپانی چینی است که به جاسوسی این کشور از اقلیت اویغور یا ارتباطش با سلاح کشتار جمعی و ارتش چین کمک می‌کنند.

روابط آمریکا و چین بیش از هر زمان دیگری و بر سر بحران به وجود آمده ناشی از کروناویروس بدتر شده است.

وانگ یی، وزیر خارجه چین روز جمعه هشدار داد که تحریم‌های اعمال شده خطر بروز یک جنگ سرد جدید را به وجود می‌آورد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، چین را مقصر شیوع ویروس کرونا می‌داند اما پکن برخی افراد در دولت واشنگتن را مقصر این پروپاگاندا می‌داند.

در گزارش اخیر اندیشکده شورای روابط خارجی آمده بود که درگیری احتمالی نظامی بین چین و آمریکا در دریای چین جنوبی احتمالا ظرف ۱۸ ماه آینده آغاز می‌شود اگر که وخامت روابط در نتیجه تنش‌های تجاری و تهمت‌ها بر سر پاندمی ویروس کرونا ادامه یابد.

تایوان نیز بر سر آزار نظامی چین از زمان آغاز پاندمی کروناویروس و نزدیک شدن ناوها و جنگنده‌ها به تایوان شکایت کرده است.

این اخبار پس از آن منتشر شد که تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان در دومین دوره ریاست جمهوری خود سوگند یاد کرد و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز بابت انتخابش و یک اقدام که حزب حاکم کمونیست چین را خشمگین کرد، تبریک گفت.

چین می‌گوید، تایوان یکی از مهمترین و حساسترین مسائل منطقه‌ای است و هرگز این مساله را رد نکرده که از زور برای بازگرداندن تایوان استفاده می‌کند.

کچیانگ در گزارش کاری خود در آغاز نشست سالانه پارلمان چین گفت، کشورش قاطعانه مخالف فعالیت‌های جدایی‌طلبی در تایوان است و با هرگونه اقدام برای استقلال تایوان مقابله می‌کند.

وی همچنین افزود: چین به دنبال ارتقای سیاست‌ها و اقداماتش برای ترغیب تبادلات و همکاری در سراسر تنگه تایوان و حفاظت از مردم نیک‌نهاد تایوان است. ما آنها را برای ملحق شدن به کمپین مخالفت با استقلال تایوان و ترغیب اتحاد مجدد با چین تشویق می‌کنیم. با این اقدامات، ما می‌توانیم مطمئنا یک آینده زیبا برای ملت چین ایجاد کنیم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا