بین الملل

ماجرای هیدروکسی کلروکین مصرف کردن ترامپ و واکنش‌ها به آن

پزشک مخصوص ریاست جمهوری آمریکا تایید کرد دونالد ترامپ به رقم عدم ابتلا به کرونا ویروس داروی هیدروکسی کلروکین که مخصوص مالاریا است را مصرف می‌کند

آرنا نیوز :: پزشک مخصوص ریاست جمهوری آمریکا تایید کرد دونالد ترامپ به رقم عدم ابتلا به کرونا ویروس داروی هیدروکسی کلروکین که مخصوص مالاریا است را مصرف می‌کند زیرا خود او و ترامپ به این نتیجه رسیده‌اند که مزایای بالقوه این دارو بر خطرات نسبی آن برتری دارد.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، شان کانلی، پزشک مخصوص ریاست جمهوری آمریکا در یک نامه‌ای 114 کلمه‌ای نوشت: با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از آن که یکی از دستیاران شخصی او تست ابتلایش به کرونا مثبت درآمد درباره مزایا و معایب مصرف داروی هیدروکسی کلروکین صحبت کرده‌ام.

این نامه ساعاتی بعد از آن منتشر شد که ترامپ شخصا به مصرف این دارو اذعان داشت.

با این حال نامه مذکور مشخص نکرد که ترامپ از چه زمانی مصرف این دارو را شروع کرده و با چه دوزی این دارو را مصرف می‌کند.

کانلی نوشت: من در پی رایزنی با شرکای بین سازمانی و کارشناسان مساله در سراسر کشور به رصد مجموعه مطالعات درباره درمان‌های بالقوه کرونا ویروس جدید ادامه دادم و بر مبنای شواهد و مدارک موجود، پیش‌بینی به کار گیری این تصمیم درمانی مشترک را دارم.

اوایل دوشنبه ترامپ به خبرنگاران گفت، مصرف این داروی پر مناقشه را که چندین بار از آن به عنوان درمان بالقوه کرونا دفاع کرده شروع کرده است. این در حالی است که شواهد و مدارک علمی محدودی درباره تاثیرات این دارو بر درمان کرونا ارائه شده است.

ترامپ گفت: “من با دکتر کاخ سفید درباره مصرف هیدروکسی کلروکین مشورت کردم” اما این دارو مستقیما برای شخص او با توجه به این که تست ابتلای به کرونای مثبت نداشته، توصیه نشده است.

ترامپ ادامه داد: من از او پرسیدم شما چه فکری می کنید و او گفت آیا شما مصرف آن را دوست دارید و من‌گفتم علاقه به مصرف آن دارم!

او گفت، این دارو را برای حدود یک هفته و نیم است که به همراه یک مکمل “روی” مصرف می‌کند و این تصمیم را بر مبنای دیدگاه‌های مثبتی که از جانب نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا شنیده، گرفته است.

وی ادامه داد: در این جا من مدرک خودم را ارائه می‌دهم، من تماس‌های مثبت بسیار زیادی درباره آن دریافت می‌کنم و تاکنون ظاهرا حال خوبی دارم.

چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا، دونالد ترامپ را بعد از افشای این که داروی هیدروکسی کلروکین مصرف می‌کند، به دادن امیدهای غلط به مردم متهم کرد.

شومر در مصاحبه‌ای با ام اس ان بی سی گفت: کاری که رئیس جمهور آمریکا با مصرف داروی هیدروکسی کلروکین کرده یک کار کاملا غیر محتاطانه است.

وی ادامه داد: ترامپ با این اظهار نظرهایش دارد به مردم امید غلط می‌دهد و ممکن است مردم بعد از این به جای این که نزد دکتر بروند شروع به مصرف این دارو کنند!

شومر افزود: اما وضعیت حتی از این هم بدتر است، سازمان غذا و داروی آمریکا و دولت خودش گفته که این دارو عوارض بدی دارد. و این که بر ریتم قلب به شکلی بد تاثیر می‌گذارد. این که او این حرف را زده نشان دهنده بی احتیاطی او است و همچنین نشان می‌دهد او هیچ اهمیتی به مردم نمی‌دهد.

در حین حال نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در واکنش به این صحبت‌های دونالد ترامپ گفت: این ایده خوبی نیست که ترامپ داروی هیدورکسی کلروکین را به عنوان داروی بالقوه کرونا مصرف می‌کند.

پلوسی در مصاحبه با سی ان ان اظهار کرد: من ترجیح می‌دهم که او چیزی را که از سوی دانشمندان به ویژه برای گروه سنی ترامپ و همچنین باید گفت گروه وزنی وی یعنی افراد بسیار چاق تایید نشده، مصرف نکند.

وی ادامه داد: بنابراین من فکر می‌کنم این ایده خوبی نیست که ترامپ این دارو را مصرف می‌کند.

ماه گذشته میلادی سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد این دارو نباید در خارج از محیط بیمارستان یا کلینیک‌های پزشکی به دلیل خطر ایجاد مشکل برای ریتم قلب، مصرف شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا