بین الملل

اظهارات سخنگوی پنتاگون درباره عقب‌نشینی از افغانستان

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تأکید بر ادامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام کرد که عقب‌نشینی از این کشور طبق توافق با طالبان پیش می‌رود

آرنا نیوز :: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تأکید بر ادامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام کرد که عقب‌نشینی از این کشور طبق توافق با طالبان پیش می‌رود.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  «جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که ایالات متحده همچنان به کاهش و عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از افغانستان ادامه می‌دهد و احتمالاً طبق جدول زمانی توافق شده اوایل سال جاری میلادی با طالبان پیش خواهد رفت.

«جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون طی یک کنفرانس خبری در این خصوص گفت: «این برنامه همچنان پیش می‌رود. ما انتظار داریم که در چارچوب جدول زمانی که طبق توافق با طالبان مشخص شده است، پیش برویم».

اظهارات هافمن بعد از دو حمله تروریستی هفته گذشته در افغانستان که ظاهراً تکفیری‌های داعش مسئول آن بودند، این اظهارات را مطرح کرده است.

روز گذشته، «زلمی خلیل‌زاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشت: ارزیابی دولت آمریکا نشان می‌دهد که داعش مسئول حملات هفته گذشته بر یک بیمارستان در کابل و همچنین یک مراسم تشیع جنازه در افغانستان است.

اواخر اسفند ۹۸، توافنامه میان آمریکا و طالبان به امضای « ملاعبدالغنی» برادر معاون سیاسی طالبان و «زلمی خلیل‌زاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان رسید و بخشی از آن به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اختصاص یافته بود.

طبق توافقی که میان طالبان و آمریکا در زمینه خروج نیروهای خارجی از افغانستان صورت گرفته بود، آمریکا و متحدانش توافق کردند که طی ۱۳۵ روز آینده از زمان امضای قرارداد، نیروهای آمریکا به هشت هزار و ۶۰۰ نفر کاهش یابد.

این توافق همچنین تأکید کرده که تمامی نیروهای خارجی، پنج پایگاه اصلی در افغانستان را به طور کامل تخلیه خواهند کرد.

در این توافق همچنین تأکید شده است که طی ۹.۵ ماه از زمان امضای قرارداد، تمامی نظامیان خارجی از افغانستان خارج می‌شوند و تمامی پایگاهها نیز در افغانستان تخلیه خواهند شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا