بین الملل

واکنش ونزوئلا به اقدام آمریکا در تعقیب کشتی‌های نفتی این کشور

خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن محکوم کردن اتهام‌زنی های آمریکا علیه ایران، واشنگتن را به تعقیب کشتی‌هایی که بنزین به کشورش حمل می کنند، متهم کرد

وزیر خارجه ونزوئلا، آمریکا را به تعقیب کشتی‌هایی که بنزین به کشورش حمل می‌کنند، متهم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن محکوم کردن اتهام‌زنی های آمریکا علیه ایران، واشنگتن را به تعقیب کشتی‌هایی که بنزین به کشورش حمل می کنند، متهم کرد.

آرزا در یک پیام توئیتری نوشت: شواهد بیشتری برای [کشورهای] جهان به دادگاه کیفری ارائه می دهیم. در میان شیوع ویروس کرونا، واشنگتن کشتی‌هایی که نفت ما را حمل می کنند و برای ما بنزین می آورند را تعقیب می کند. این نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق اساسی مردم ونزوئلاست.

در حالی وزیر خارجه ونزوئلا چنین واکنشی نشان داده است که خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده بود که ایران به کشور ونزوئلا بنزین ارسال کرده است. رویترز در گزارش خود به نقل از این مقام آمریکایی ادعا کرده است: آمریکا اطمینان بالایی دارد که دولت ونزوئلا بهای این بنزین را با چند تن طلا پرداخت کرده است.

این در حالی است که وزیر خارجه ونزوئلا اشاره ای به نام کشور خاصی نکرده است.

پورتال خبری بلومبرگ سه هفته پیش اعلام کرد که دولت ونزوئلا در نظر دارد از طریق واسطه ها اقدام به خرید بنزین از ایران کند. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این از ایران برای کمک به فعال کردن تصفیه خانه های بنزین درخواست کرده بود.

تحریم‌های آمریکا مانع از آن شده است که کشورها و شرکت های نفتی با ونزوئلا وارد تعامل تجاری شوند. این وضع به کاهش بنزین در ونزوئلا منجر شده است به گونه ای که بنزین برای خودروهای پلیس و آمبولانس ها جیره بندی شده اند.

دولت ونزوئلا اعلام کرده است که کشورش حق دارد با ایران در تعامل باشد تا با تأثیرات ناشی از تحریم های آمریکا روبرو شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا