بین الملل

درخواست نماینده رژیم صهیونیستی از شورای امنیت برای محکوم کردن ایران

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با طرح ادعاهایی بی اساس و ساختگی علیه کشورمان از شورای امنیت خواست تا به پرتاب ماهواره نور واکنش نشان دهد.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، دنی دانون سفیر رژیم صهیونیستی در نیویورک پس از آنکه ایران به طور موفقیت آمیز ماهواره نور را به فضا پرتاب کرد، در تلاش برای ایران هراسی و تهدیدآمیز جلوه دادن فعالیت های ایران در عرصه فضایی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا این اقدامات را بررسی و ایران را محکوم کند.

به نوشته روزنامه اورشلیم پست، دانون طی نامه ای خطاب به شورای امنیت ادعاهای واهی و بی اساسی را علیه سیاست های ایران در منطقه مطرح کرده و مدعی شد که مشارکت سپاه پاسداران در پرتاب ماهواره نشان دهنده “ماهیت حقیقی” این اقدام است.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

وی همچنین در گفت وگو با اورشلیم پست به زمان انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه کشورمان اشاره کرد و مدعی شد که باتوجه به زمان برداشته شدن این محدودیت ها، فعالیت های ایران در زمینه صنعت فضانوردی بخشی از یک تلاش بزرگتر است.

محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران قرار است در مهر ماه سال جاری منقضی شود. به همین دلیل دولت آمریکا نیز درهفته های اخیر تلاش کرده است که طبق یک طرح جدید خود را کماکان عضوی از قطعنامه 2231 شورای امنیت نشان دهد تا از این طریق سایر طرف های برجام را ملزم به تمدید این تحریم ها کند.

این در حالی است که مقامات روسیه طی روزهای اخیر بارها تاکید کرده اند که آمریکا با خروج یک جانبه از برجام دیگر عضوی از این توافق نیست و نمی تواند با چنین ادعای بی اساسی خواستار تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی توئیتری به مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا توصیه کرد که پیش از اظهارنظر درباره قطعنامه 2231 شورای امنیت، ابتدا این قطعنامه را مطالعه کند.

وی خاطرنشان کرد: پمپئو وانمود می‌کند که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، مستقل از برجام است. برجام بخشی از قطعنامه 2231 است، این قطعنامه بدون برجام وجود نداشت. آمریکا آن را نقض کرد و از اجرای آن توسط دیگران نیز جلوگیری کرد. آمریکا هیچ جایگاهی (در قطعنامه 2231 ) ندارد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا