بین الملل
موضوعات داغ

قاتل اسامه بن لادن جزئیات جنجالی رو کرد

آموزش‌ها برای عملیات هفته‌ها در منطقه کوهستانی در آمریکا قبل از اعزام تیپ ششم ناوی سیلز به پاکستان برای انجام عملیات ادامه داشت

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ، در نهمین سالروز کشته شدن اسامه بن لادن، عضو سابق نیروهای ویژه “ناوی سیلز” آمریکا که گلوله مرگ‌بار را به سرکرده سابق القاعده شلیک کرد، جزئیات جنجالی را درباره این عملیات برملا کرد.

راب اونیل، نظامی سابق آمریکایی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه فاکس نیوز برای اولین بار جزئیاتی از نحوه برنامه ریزی تفنگداران دریایی آمریکا معروف به “ناوی سیلز” برای نابودی اسامه بن لادن، سرکرده سابق القاعده و اجرای عملیات منتشر کرد.

اونیل تاکید می‌کند، آموزش‌ها برای عملیات هفته‌ها در منطقه کوهستانی در آمریکا قبل از اعزام تیپ ششم ناوی سیلز به پاکستان برای انجام عملیات ادامه داشت.

این نظامی سابق اذعان می‌کند که احتمال می‌داد این ماموریت “جاده یک طرفه” باشد و او هرگز سالم به خانه بازنگردد.

طبق اظهارات اونیل، این عملیات ۳۸ دقیقه طول کشید.

این نظامی سابق روایت می‌کند، او به همراه یکی از هم‌قطارانش به طبقه سوم منزلی که آخرین پناهگاه رهبر القاعده بود، رفته و وارد اتاق بن لادن شده و گروهی از زنان از جمله دختران و یکی از همسران بن لادن را رویت کرده بود.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

اونیل ادامه می‌دهد: در آن لحظه تنها در دو قدمی من مردی قرار داشت که خود را پشت همسرش پنهان کرده بود و دستانش روی شانه‌های زنش بود.

به گفته اونیل، این صورت را هزاران بار دیده‌ بودم او اسامه بن لادن بود.

او می‌گوید: این ملاقات تنها یک ثانیه طول کشید و بن لادن قبل از تیراندازی چیزی نگفت.

با دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده در تاریخ یکم مهٔ ۲۰۱۱ ساعت ۱۷ به وقت گرینویچ توسط نیروهای نظامی آمریکایی در ایبت‌آباد پاکستان و در جریان تیراندازی در ساختمانی در داخل خاک این کشور کشته شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا