بین الملل

رایزنی مقام‌های طالبان و آمریکا درباره تبادل زندانی‌ها

مناقشه بر سر این مساله درباره تعداد و سرعت آزادی زندانی‌ها، افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان و سایر مسائلی است که باعث شده است تا روند صلح برای پایان یافتن طولانی‌ترین جنگ آمریکا متوقف شود

به گزارش آرنا ، سخنگوی طالبان گفت، مذاکره‌کننده ارشد دولت آمریکا و فرمانده ارشد این کشور در افغانستان با مقام‌های طالبان در دوحه، قطر درباره مناقشه تبادل زندانی‌های طالبان و افغانستان گفت‌وگو کردند.

این تبادل زندانی به اقدامات متوقف‌شده برای برقراری صلح در افغانستان کمک می‌کند. این گفت‌وگو با وجود پاندمی ویروس کرونا در پی آزادی تعدادی از زندانیان طالبان و افغان صورت گرفته است.

مناقشه بر سر این مساله درباره تعداد و سرعت آزادی زندانی‌ها، افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان و سایر مسائلی است که باعث شده است تا روند صلح برای پایان یافتن طولانی‌ترین جنگ آمریکا متوقف شود.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در دوحه در توئیتی نوشت، زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان با ملا محمد غنی برادر، مذاکره‌کننده ارشد گروه شبه‌نظامی طالبان در دوحه دیدار کردند.

وی ادامه داد: طرف‌های گفت‌وگو درباره تحقق کامل توافق ۲۹ فوریه طالبان و آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و همچنین تاخیر در آزادی زندانی‌ها صحبت کردند.

سخنگوی طالبان همچنین نوشت، نقض توافق مذکور و سایر مسائل و راه‌حل‌ها در این گفت‌وگو به بحث گذاشته شد. این دومین بار از روز جمعه است که فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان با مقام‌های طالبان دیدار کرده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا