بین الملل

چین برای کمک به روسیه دست به‌ کار شد

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، صبح امروز گروهی از متخصصین و پزشکان این کشور برای کمک به مبارزه با گسترش شیوع ویروس کرونا به روسیه اعزام شده‌اند

به گزارش آرنا ، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، صبح امروز گروهی از متخصصین و پزشکان این کشور برای کمک به مبارزه با گسترش شیوع ویروس کرونا به روسیه اعزام شده‌اند.

وزارت امور خارجه چین صبح امروز اعلام کرد که این کشور گروهی از متخصصین و پزشکان خود را برای کمک به مبارزه با گسترش شیوع ویروس کرونا- COVID-19 به روسیه فرستاده است.

بر اساس این اطلاعات، این گروه از پزشکان که از سوی کمیته دولتی بهداشت جمهوری خلق چین تشکیل شده، صبح امروز ،11 آوریل (23 فروردین ماه) به روسیه پرواز کردند.

علاوه بر این، “سرگئی ورشینین” معاون وزیر امور خارجه روسیه و همتای چینی‌اش ، روز جمعه در جریان گفت‌وگویی تلفنی جنبه‌های عملی همکاری‌ها بین پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا را مورد بررسی قرار دادند.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، طرفین درباره لزوم تعامل جمعی در مبارزه با گسترش عفونت کرونا در جهان ، از جمله در زمینه کار هماهنگ روسیه و چین در سازمان ملل و شورای امنیت صحبت کرده و برخی ابعاد عملی اقدامات “​​پنج” عضو دائم شورای امنیت برای مقابله با این چالش بین المللی را مورد توجه قرار دادند.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ، تاکنون بیش از 1.5 میلیون مورد عفونت ویروس کرونا در جهان ثبت شده و بیش از 92.7 هزار نفر جان باخته‌اند. در روسیه نیز تا روز جمعه 11 هزار و 917 نفر به کرونا مبتلا شده و از این افراد تقریباً 800 نفر بهبود یافته‌اند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا