بین الملل

پامپئو: حوثی‌ ها به آتش‌ بس یکجانبه سعودی‌ ها پاسخ همسان بدهند

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر از جنبش انصارالله یمن خواست تا به اعلام آتش‌بس یکجانبه سعودی‌ها در یمن پاسخی مشابه دهند.

به گزارش آرنا ، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر از جنبش انصارالله یمن خواست تا به اعلام آتش‌بس یکجانبه سعودی‌ها در یمن پاسخی مشابه دهند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر از ادعای سعودی‌ها مبنی بر آتش‌بس یکجانبه در یمن استقبال کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «خرسندم که می‌بینم ائتلاف به رهبری سعودی آتش‌بس یکجانبه در یمن اعلام کرده است.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه نوشت: «ما از حوثی‌ها می‌خواهیم تا به‌صورت همسان به این موضوع پاسخ داده و با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن که خواستار مذاکرات فوری میان گروه‌هاست همکاری کنند. مردم یمن سزاوار صلح هستند.»

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در واپسین ساعات شامگاه چهارشنبه از اعلام آتش‌بس یکجانبه در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن قابل تمدید خواهد بود.

ناظران می‌گویند، سعودی‌ها به خاطر شیوع کرونا، وضعیت وخیمی دارد. آمریکا نیز در جریان تجاوز به ملت یمن، دیگر از ریاض حمایت نمی‌کند. به همین دلایل، ائتلاف سعودی-اماراتی آتش‌بس اعلام کرده است.

با وجود آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی-اماراتی، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که «عملیات زمینی و هوایی ائتلاف، همچنان ادامه دارد». وی بر این باور است که هدف عربستان از اعلام آتش‌بس، «کاهش فشارها بر خود در مأرب و برهم زدن وضعیت است».


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا