بین الملل

امارات دست به دامان رژیم صهیونیستی شد!

 امارات به منظور تقویت پدافند هوایی نیروهای شرق لیبی تحت امر «خلیفه حفتر» جهت مقابله با پهپادهای نیروهای غرب لیبی با رژیم صهیونیستی قرارداد نظامی امضا کرده است

آرنا نیوز :: امارات به منظور تقویت پدافند هوایی نیروهای شرق لیبی تحت امر «خلیفه حفتر» جهت مقابله با پهپادهای نیروهای غرب لیبی با رژیم صهیونیستی قرارداد نظامی امضا کرده است.

پس از گذشت یک سال از حملات شبه‌نظامیان تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» به طرابلس پایتخت لیبی و ناکامی آن‌ها در ورود به شهر، اکنون درگیری‌ها در این شهر وارد فاز جدیدی شده است.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

دولت «فائز السراج» در غرب لیبی از حمایت‌های ترکیه برخوردار است و پهپادهایی که ترکیه در اختیار آن قرار داده است، برتری خود را در میدان نبرد با شبه‌نظامیان تحت امر حفتر ثابت کرده و خسارت‌های زیادی را به این شبه‌نظامیان وارد کرده است.

وبگاه «العربی‌الجدید» به نقل از برخی منابع خاص گزارش کرد که امارات به عنوان بزرگ‌ترین متحد حفتر قراردادی را با رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه دفاع هوایی پیشرفته و تجهیز شبه‌نظامیان حفتر به این سامانه امضا کرده است.

این منابع گفتند که امارات عزم خود را برای نجات حفتر و موفقیت حملات آن به طرابلس و سیطره بر این شهر، جزم کرده است و این تلاش‌ها در حالی است که یک هفته پیش خسارت‌های زیادی در محور الوشطة و سرت به نیروهای حفتر وارد آمد و ۱۲ نفر از فرماندهان آن در یک حمله هوایی نیروهای السراج کشته شده و خسارت‌های زیادی به تجهیزات و مهمات آن‌ها وارد آمد.

این منابع همچنین گفتند که امارات با هدف تجهیز حفتر به سامانه دفاع هوایی پیشرفته، قراردادی را با رژیم صهیونیستی امضا کرده است و این سامانه تولید یکی از شرکت‌های دفاعی این رژیم صهیونیستی که مستقیما به مصر تحویل داده شده تا آن را به مناطق تحت سیطره حفتر در لیبی انتقال دهند.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل ۲۰۱۹ حملات به طرابلس را به بهانه آزادسازی این شهر از تروریست‌ها آغاز کردند. حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات، مصر و روسیه برخوردار است اما به دلیل مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی، نیروهای حفتر هنوز موفق نشده‌اند به داخل شهر طرابلس نفوذ کنند.

العربی الجدید همچنین از بروز اختلافات بین امارات و مصر بر سر پرونده‌های محلی و منطقه‌ای از جمله بر سر لیبی خبر داد و نوشت که اخیرا قاهره با اجرای پروازهای جدید نیروی هوایی مصر برای حمله به مواضع دولت وفاق ملی لیبی مخالفت کرده و گفته است که مصر با بحران اقتصادی مواجه است و هزینه این پروازها نیز زیاد است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا