برگزیده هابین الملل

مرکل خواستار آتش‌بس دائمی در ادلب شد

دولت آلمان در راستای حمایت از گروه‌های مسلح و تروریستی در ادلب، ضمن اختصاص بودجه چند ده هزار یورویی به این منطقه، بر لزوم دائمی شدن آتش‌بس در ادلب تاکید کرد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان شامگاه سه‌شنبه ضمن تاکید بر لزوم دائمی شدن آتش‌بس در ادلب، وعده کمک به این منطقه را داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، مرکل طی نشست خبری بعد از ویدئوکنفرانس با نخست‌وزیر انگلیس و رؤسای جمهور ترکیه و فرانسه، گفت رایزنی با سران سه کشور درباره تحولات اخیر و وضعیت انسانی در شمال غرب سوریه «بسیار مفید» بود.

وی به خبرنگاران توضیح داد: «آلمان ۲۵ هزار یورو، به علاوه ۱۰۰ هزار یورو دیگر برای کمک انسانی [در ادلب] اختصاص داده و این [مبالغ] باید سریعتر به مردم این منطقه برسد».

صدراعظم آلمان با استقبال از توافق پنجم مارس روسیه و ترکیه برای برقراری آتش‌بس در ادلب، خواستار دائمی شدن آن و برداشتن گام‌هایی برای احیای مذاکرات جهت رسیدن به راهکار سیاسی حل بحران سوریه شد.

مرکل همچنین گفت که با رئیس‌جمهور ترکیه درباره بحران پناهجویانی که از این کشور به سمت مرزهای اروپا حرکت کرده‌اند، گفت‌وگو داشته و وعده کمک‌های بیشتری به آنکارا داده است.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه هفته قبل در کنفرانس خبری مشترک، از توافق دوجانبه بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

آنکارا و مسکو توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند. همچنین مقرر شده در طول بزرگراه اِم۴ سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق ۶ کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها ظرف ۷ روز آینده تصمیم‌گیری شود.

روز دوشنبه اما دولت روسیه با هشدار درباره عدم پایبندی تروریست‌های حاضر در استان ادلب (سوریه) به توافق آتش‌بس، دو راه را پیش روی آنها گذاشت؛ نابودی یا محاکمه.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا