برگزیده هابین الملل

کره‌جنوبی به تنگه هرمز نیرو می فرستد

پس از فشارهای ایالات متحده، ارتش کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) از قصد خود برای گسترش استقرار یک واحد ضد دزدی دریایی که در حال حاضر در سواحل آفریقا مشغول است، به سمت منطقه اطراف تنگه هرمز خبر داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ ایالات متحده از سال گذشته به بهانه حملاتی به نفتکش‌ها در تنگه هرمز متحدانش را برای پیوستن به یک ماموریت امنیتی دریایی تحت فشار قرار داده است.

وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد، در حالی که سئول نیروهای خود را به این منطقه، اعم از خلیج فارس اعزام می‌کند، اما به طور رسمی به یک ائتلاف بین‌المللی نیروها ملحق نخواهد شد.

یک مقام وزارت دفاع کره‌جنوبی به خبرنگاران گفت: “دولت کره‌جنوبی تصمیم گرفته که با در نظر گرفتن شرایط فعلی در خاورمیانه، استقرار یگان نظامی چئونگائه (Cheonghae) را گسترش دهد تا از امنیت شهروندان و ناوبری آزاد کشتی‌های ما اطمینان یابد.”

واحد چئونگائه از سال ۲۰۰۹ در خلیج عدن مستقر شده است و برای مقابله با دزدی دریایی با همکاری کشورهای آفریقایی و همچنین ایالات متحده و اتحادیه اروپا تلاش می‌کند. براساس خط‌مشی دفاعی سال ۲۰۱۸ کره‌جنوبی، این واحد ۳۰۲ عضوی یک ناوشکن ۴۵۰۰ تُنی، یک بالگرد ضد زیردریایی لینکس (Lynx) و سه قایق پر سرعت در اختیار دارد.

عملیات‌ این واحد شامل نجات یک کشتی کره‌جنوبی و خدمه آن در سال ۲۰۱۱، تیراندازی به هشت مظنون دزد دریایی و دستگیری پنج تن دیگر در این روند بود. سربازان کره‌جنوبی همچنین شهروندان کره‌جنوبی را از لیبی و یمن تخلیه کرده‌اند و از نوامبر ۲۰۱۸ حدود ۱۸ هزار و ۷۵۰ کشتی کره‌جنوبی و بین‌المللی را اسکورت کرده بودند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا