برگزیده هابین الملل

ژاپن به دنبال اعزام ۲۷۰ ملوان به خاورمیانه

دولت ژاپن در نظر دارد طرحی را به تصویب برساند که بر اساس آن ۲۷۰ ملوان این کشور به خلیج‌فارس اعزام می‌شوند.

به نقل از «نیکی بیزینس»، دولت ژاپن در نظر دارد ۲۷۰ نفر از ملوانان «خود دفاعی» نیروی دریایی این کشور را به دریای شمال عرب که به خلیج عمان و تنگه باریک «باب المندب» منتهی می‌شود، اعزام کند.

دولت ژاپن قرار است برنامه استقرار ملوانان را تا پایان سال جاری تصویب کند و پس از آن احتمالا این طرح به صورت سالانه تمدید خواهد شد. این طرح شامل اعزام یک ناو بالگردبر نیز خواهد بود که ۲۵۰ ملوان در آن حضور خواهند داشت. یک هواپیمای گشت نیز با ۲۰ خدمه برای حضور در داخل این ناو در نظر گرفته شده است. هواپیمای مذکور در حال حاضر در عملیات مقابله با دزدی دریایی در امتداد سواحل خلیج عدن سومالی شرکت دارد.

این ماموریت یک ساله تحت قانون وزارت دفاع ژاپن صورت می‌گیرد و شامل شلیک نمی‌شود، اما اگر نیرو‌های ژاپنی مورد حمله واقع شوند طبق قانون دفاع از خود، ملوانان مجاز به استفاده از سلاح هستند.

این اقدام ژاپن درحالی صورت می‌گیرد که ایران بار‌ها اعلام کرده است حضور نیرو‌های خارجی به غیر از افزایش تنش در منطقه خلیج فارس دستاورد دیگری ندارد. روز گذشته نیز وزارت امور خارجه کشورمان مخالفت خود را با اعزام نیرو‌های ژاپنی به خلیج فارس اعلام کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا