برگزیده هابین الملل

دعوت ولیعهد عربستان از امارات برای حضور در نشست گروه ۲۰

ولیعهد عربستان از امارات برای حضور در پانزدهمین نشست سران گروه ۲۰ در ریاض دعوت کرد. همچنین ولیعهد عربستان در سفر خود به امارات، چهار یادداشت تفاهم و هفت طرح استراتژیک را به امضا رساند.

گروه ۲۰ خواهد بود. در این راستا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از امارات برای حضور در پانزدهمین نشست سران گروه ۲۰ در ریاض دعوت کرد.

در جریان سفر رسمی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به امارات چهار یادداشت تفاهم و هفت طرح استراتژیک به امضاء رسید.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) اعلام کرد: محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح این کشور در دیدار با بن سلمان تاکید کرد که ابوظبی به همکاری‌های خود با ریاض برای تقویت روابط استراتژیک ادامه می‌دهد.

بن زاید و بن سلمان به طور مشترک ریاست دومین نشست شورای هماهنگی عربستان و امارات در ابوظبی را برعهده داشته و این نشست در راستای تداوم تلاش‌های دو کشور در زمینه آغاز همکاری‌های مشترک اقتصادی، نظامی، علمی و توسعه‌ای برگزار شد.

ولیعهد ابوظبی اظهار کرد: اقتصاد مشترک ما در جایگاه شانزدهم جهان قرار دارد و ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر جزو ۱۰ اقتصاد برتر جهان شویم. همچنین در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های خارجی ما در حوزه‌های مختلف بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار است و صندوق‌های سرمایه‌ گذاری ما در جهان در رتبه اول قرار دارند، ما می‌خواهیم سرمایه‌ گذاری‌هایمان را افزایش می‌دهیم تا به یکی از ۱۰ کشور بزرگ سرمایه‌ گذار در جهان تبدیل شویم. بازارهای مالی ما فراتر از ۷۲۰ میلیارد دلار بوده و ما سعی می‌کنیم خودمان را به جمع ۱۰ بازار برتر جهان برسانیم.

بن زاید افزود: تلاش‌های ما در چند سال گذشته برای ایجاد یک تحول استراتژیک در روابط دو جانبه بوده و ما به این روند ادامه خواهیم داد تا آینده‌ای بهتر را برای خود رقم بزنیم. امیدواریم همکاری‌های استراتژیک دو کشور توسعه یافته و موجب تقویت امنیت و ثبات منطقه شود.

در این نست ولیعهد عربستان سعودی نیز اظهار کرد: هدف ما در شورا دستیابی به یک الگوی استثنایی همکاری مشترک مبتنی بر پتانسیل‌های دو کشور است.

او با اشاره به این‌که سال ۲۰۲۰ سال دستاوردهای بین‌المللی است، گفت: ما با برنامه‌ریزی و تلاش و مستمر، به فعالیت‌های بین‌المللی‌مان ادامه می‌دهیم. ریاست عربستان بر گروه ۲۰ در سال ۲۰۲۰ و میزبانی امارات از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ بهترین دلیل بر جایگاه بین‌المللی دو کشور است.

در این نشست طرح‌های مشترکی از جمله صدور ویزای گردشگری، تسهیل سفر شهروندان دو طرف از گذرگاه‌های گمرکی، استراتژی مشترک امنیت غذایی و ارز دیجیتال مشترک بررسی شدند. همچنین ایجاد یک پالایشگاه جدید با گنجایش ۱.۲میلیون بشکه نفت در روز در کنار مجتمع پتروشیمی با هزینه اولیه ۷۰ میلیارد دلار در استان ماهاراشترا در غرب هند برای تولید دستکم ۶۰۰ هزار بشکه در روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بیانیه مشترکی که خبرگزاری رسمی امارات منتشر کرد، آمده است: سفر بن سلمان به امارات برای ادامه هماهنگی‌ها میان ابوظبی و ریاض در مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و رویکردها و سیاست‌های هماهنگ دو کشور را نشان می‌دهد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا