برگزیده هابین الملل

ترامپ: اف بی آی در تلاش برای سرنگونی من بوده است

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای در واکنش به گزارشی افشاگرانه در خصوص اقدامات دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) در گذشته علیه کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ وی، این نهاد را به جاسوسی علیه خود در زمان کمپین انتخابات ۲۰۱۶ و همچنین تلاش برای سرنگونی ریاست جمهوری خود کرد.

روزنامه گاردین اخیرا در گزارشی افشا کرد، یک وکیل اف.بی.آی پیشتر سندی مربوط به عملیات تجسس و رصد کارتر پیج، یک مشاور سابق کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ را دستکاری کرده و تغییر داده است.

اف.بی.آی پیشتر حکمی را به منظور رصد ارتباطات کارتر پیج در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در چارچوب تحقیقات مربوط به ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه کسب کرده بود و ظاهرا ادعا شده که یک وکیل اف.بی.آی برخی اطلاعات مربوط به این عملیات را تغییر داده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پی انتشار این گزارش در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: این تلاشها جاسوسی علیه کمپین من بوده‌اند و این کاری است که هرگز در تاریخ کشور ما رخ نداده است. آنها تلاش کرده‌اند ریاست جمهوری من را سرنگون کنند.

ترامپ در ادامه خاطر نشان کرد، تداوم تلاشها برای جلوگیری از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز در راستای همین وضعیت صورت می‌گیرد.

او خاطر نشان کرد: من شخصا فکر می‌کنم مشکل تا الان ادامه پیدا کرده و در عالی ترین سطوح ریشه دارد. من از گفتنش نفرت دارم و فکر می‌کنم این یک فضاحت است. آنها فکر کرده‌اند که من قرار است در انتخابات پیروز شوم و پیش خودشان گفته‌اند چطور می‌توانیم جلوی او را بگیریم؟

وزارت دادگستری آمریکا در حا ل انجام یک فرآیند تحقیق و بررسی از جانب خود درباره پرونده تحقیقات اف.بی.آی با موضوع ارتباط ترامپ و کمپین انتخاباتی وی با روسیه است؛ پرونده‌ای که تحت رهبری بازرس ویژه رابرت مولر پیگری و انجام و منجر به طرح اتهام علیه شش فرد دخیل در کمپین ترامپ شد.

قرار است مایکل هاروویتز، بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا یافته‌هایش در این تحقیق و بررسی را در تاریخ ۹ دسامبر منتشر کند و انتظار می‌رود تمرکزش بر تجسسهای انجام شده علیه مشاور سابق ترامپ باشد.
ترامپ تاکید کرده، اعضای دولت سابق باراک اوباما در عالی‌ترین سطوح از کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ او جاسوسی می‌کرده‌اند.

 


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا