برگزیده هابین الملل

ترامپ، عاشق نفت عراق و عربستان

فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدیویی قدیمی را که بیانگر مواضع و اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره نفت عراق است، بازنشر کردند.

این فایل ویدیویی شامل بخش‌هایی از مصاحبه‌های تلویزیونی و کنفرانس‌های خبری مختلف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست که در یکی از آنها از تمایل خود بر سیطره و در اختیار گرفتن نفت عراق و عربستان سخن به میان می‌آورد.
ترامپ درباره نفت خاورمیانه در بسیاری از مناسبت‌ها صحبت کرده و گفته است: بله ما نیروهای آمریکایی را برای حفاظت از شرکت‌های نفت در عراق مستقر خواهیم کرد و کل ثروت را خواهیم گرفت و فرد پیروز به غنایم دست می‌یابد.
ترامپ در یکی از مصاحبه‌های مطبوعاتی می‌گوید: عراق دومین میادین نفتی جهان به ارزش ۱۵ تریلیون دلار را داراست و ارتش عراق سلاح و تجهیزات لازم را ندارد، ارتش عراق، ارتشی ضعیف و جامعه عراق فاسد است و اگر اوضاع به من سپرده شود نفت را از آنها خواهم گرفت.
وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره نحوه تصاحب نفت عراق و عربستان تاکید کرده است: نیروهای ویژه را به آنجا گسیل خواهیم کرد، سپس بر مناطق نفت خیز چیره خواهیم شد.

وی افزود: ثروت آنها را می‌گیرم، نفت آنها را خواهم گرفت.
رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آنها باید چه چیزی در ازای آزادی‌شان بدهند، افزوده است: دست کم باید ۱۵ تریلیون دلار بپردازند، این کمترین مبلغ است.
ترامپ در مصاحبه دیگری در پاسخ به سوالی درباره آیا رویکرد او باعث نابودی ثروت عراق می‌شود، تاکید می‌کند: نه، اجازه دهید به شما مطلبی را بگویم، هیچ چیزی به اسم عراق وجود ندارد، رهبران آنها فاسد هستند، عراقی‌ها وجود ندارند آنها بین گروه‌های مختلف تقسیم شده‌اند، من حلقه حمایتی را در اطراف شرکت‌های نفت قرار می‌دهم تا کل ثروت را بگیرد و این چیزی است که باید انجام داد.
به نقل از سایت الخلیج آنلاین، اما فعالان از نحوه صحبت ترامپ با این جسارت درباره قصدش جهت چپاول و تاراج نفت کشورهای عربی آنهم به زور سلاح انتقاد کردند.
نیروهای آمریکایی در چند منطقه عراق به علاوه سوریه و عربستان مستقر هستند و هدف آنها تامین امنیت مناطق نفت خیز این کشورها در برابر حملات اعلام شده است.
اخیرا نیز ترامپ به صراحت اعلام کرد، نفت را دوست دارد و می‌خواهد نیروهایش در سوریه را در نزدیکی میادین نفت و گاز مستقر کند تا دست روسیه، سوریه یا داعش به این منابع نرسد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا