برگزیده هابین الملل

اختلاف آمریکا و فرانسه بالا گرفت

آمریکا تهدید کرد که در واکنش به تصمیم فرانسه برای اخذ مالیات از شرکت های آمریکایی فعال در عرصه فناوری، تعرفه های گمرکی جدیدی را بر روی محصولات فرانسوی از جمله انواع پنیرهای فرانسوی از جمله پنیر روکفور، ماست، شامپاین، لوازم آرایشی و کیف های دستی به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار وضع خواهد کرد.

به گزارش یورو نیوز، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حالی تهدید به وضع تعرفه گمرکی مضاعف بر تولیدات فرانسه کرده که دفتر نماینده تجاری ایالات متحده طرح اخذ مالیات از شرکت های بزرگ فناوری (گوگل، اپل، فیسبوک و آمازون) را برای این شرکت های آمریکایی خسارت بار توصیف کرده است.
دفتر نمایندگی تجاری آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این نهاد قصد دارد با با افزایش حمایت گرایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به طور «غیر عادلانه ای» شرکت های آمریکایی را هدف قرار می دهند مقابله کند.
پیشنهاد دفتر نمایندگی تجاری آمریکا برای وضع تعرفه های گمرکی جدید بر روی کالاهای فرانسوی برای اجرا باید به تائید دونالد ترامپ برسد.
برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه روز سه شنبه تهدیدهای آمریکا برای افزایش تعرفه های گمرکی کالاهای فرانسوی را «غیرقابل قبول» خواند. وی روز دوشنبه پیش از تهدید جدید آمریکا گفته بود که پاریس «هرگز» از اخذ مالیات از شرکت های بزرگ فناوری صرف نظر نخواهد کرد. وزیر اقتصاد فرانسه واشنگتن را متهم کرد که دیگر به دنبال دستیابی به توافقی بین المللی برای اخذ مالیات از شرکت های فعال در عرصه بین المللی نیست.
دونالد ترامپ قرار است امروز در لندن در حاشیه اجلاس سران ناتو با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه دیدار کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا