آرنا ورزشی
موضوعات داغ

چرا فرزانه فصیحی به مسابقات قهرمانی جهان نرسید؟

بی‌شک باید فرزانه فصیحی را از چهره‌های نوظهور و درخشان دوومیدانی در ایران دانست که با رکوردهایش در بخش سرعت و دوی ۶۰ و ۱۰۰ متر موردتوجه قرار گرفته است.

آرنا نیوز :: بی‌شک باید فرزانه فصیحی را از چهره‌های نوظهور و درخشان دوومیدانی در ایران دانست که با رکوردهایش در بخش سرعت و دوی ۶۰ و ۱۰۰ متر موردتوجه قرار گرفته است.

به گزارش آرنا ورزشی، فرزانه فصیحی با رکوردشکنی در رقابت‌های قهرمانی آسیا، توانست عنوان قهرمانی و مدال طلای دوی ۶۰ متر داخل سالن را به دست آورد.

فرزانه فصیحی و مسابقات قهرمانی دوومیدانی جهان
چرا فرزانه فصیحی به مسابقات قهرمانی جهان نرسید؟

اتفاق بزرگ‌تر اما زمانی رخ داد که نامش به‌عنوان تنها نماینده ایران برای حضور در مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان از سوی فدرسیون اعلام شده بود.

ادعا شده عدم صدور ویزا برای فرزانه فصیحی اصلی‌ترین دلیل غیبت او در رقابت‌های جهانی است. این ادعایی است که محمد مشهدی‌یاری، سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در صحبت‌هایی که داشته، عنوان کرده و گفته است: «فصیحی مشکل ویزا داشت و صادر نشد. سفارت انگلیس باید ویزا را صادر می‌کرد که مشکلات خود را دارد. ما نامه زده بودیم که ممکن است ورزشکاران ما ورودی قهرمانی جهان بیاورند با ما همکاری کنید، اما گفتند تا دعوت‌نامه به اسم نیاید، کاری انجام نمی‌دهیم. ورودی دیر آمد. فکر می‌کنم فرزانه فصیحی هم ۲۲ بهمن ورودی گرفت که بچه‌ها ۲۵ بهمن به سفارت رفته بودند. سفارت به آن‌ها دو ماه بعد وقت داد. بچه‌ها از بین‌الملل وزارت ورزش کمک گرفتند، اما باز هم سفارت تاریخ را دو هفته بعد انداخته بود. این اتفاق افتاد و متأسفانه ویزا نیامد. مسئله دیگری غیر از ویزا نبوده است».

این اظهارنظر‌ها در شرایطی مطرح شده که مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون دوومیدانی از اهمال یکی از افرادش در فدراسیون برای گرفتن ویزا و اخراج او به همین دلیل صحبت کرده است. مبینی جزییات دیگری را عنوان کرده است: «استارت کار از دو ماه قبل خورد که ما چهار نفر به نام‌های مهدی صابری، حمیده اسماعیل‌نژاد، فرزانه فصیحی و حسن تفتیان را برای دریافت ویزا معرفی کرده بودیم، اما اعلام شد که بدون دعوت‌نامه حضور در مسابقات نمی‌توانیم اقدام کنیم. روز ۲۲ بهمن از ما خواستند یک‌نفر را معرفی کنیم که این حق فصیحی بود و ما نیز او را معرفی کردیم. دو روز بعد یعنی ۲۶ بهمن دعوت‌نامه آمد و مسئول امور بین‌الملل فدراسیون کار‌های مربوطه را انجام داد. روز ۲۹ بهمن که مسابقه فصیحی هم در ایران تمام شده بود، او در فهرست نهایی مسابقات جهانی اسکاتلند حضور داشت. مسئول امور بین‌الملل هم اقدام برای ثبت‌نام را انجام داد، اما برای ویزا خبر دادند که حداقل یک‌ماه طول می‌کشد. امور بین‌الملل فدراسیون باید در همان روز ۱۳ فوریه یعنی ۲۴ بهمن به وزارت امور خارجه نامه می‌زد و پیگیری می‌کرد و به ما اطلاع می‌داد که احتمالش خیلی ضعیف است این اتفاق بیفتد. این تعلل از سوی امور بین‌الملل بوده و به‌نوعی یک کوتاهی صورت گرفته؛ چون اگر زودتر اعلام کرده بود ویزا در ایران صادر نمی‌شود، اقدام دیگری می‌کردیم و فصیحی را به صربستان می‌فرستادیم تا از طریق آن‌جا ویزا بگیرد و به اسکاتلند برود. سهل‌انگاری اتفاق افتاده که این اتفاق هزینه دارد و منجر به برکناری مسئول امور بین‌الملل شده است. این‌که فصیحی گفته هیچ اقدامی نشده، بی‌انصافی است».

با همه‌ی این‌ها اگر مسئله‌ی نرفتن فرزانه فصیحی به رقابت‌های جهانی داستان آزاردهنده‌ی صدور ویزا باشد که امر چندان تازه‌ای نیست؛ تقریبا هر ماه خبری مبنی بر این‌که تعدادی از ورزشکاران ایرانی به‌دلیل عدم صدور روادید از سوی کشوری، حضور در رقابت‌های جهانی را از دست داده‌اند، مخابره می‌شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا