آرنا ورزشی

اساسنامه فدراسیون فوتبال تایید شد

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای تایید اساسنامه پیشنهادی از ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه) برگزار شد.

به گزارش ورزشی آرنا ، پس از حواشی زیاد امروز (شنبه) صبح مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای تایید اساسنامه پیشنهادی از ساعت ۱۰ برگزار شد.

در این جلسه مهدی علی نژاد معاون وزارت ورزش و جوانان، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و اهالی خانواده فوتبال حضور دارند.

قرار است پس از تایید اساسنامه انتخابات فدراسیون فوتبال تا ۲ ماه آینده برگزار شود.

سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای تایید اساسنامه پیشنهادی حضور یافت.

در ابتدای این مجمع، گزارشی از عملکرد فدراسیون فوتبال در سال‌های ۹۷ و ۹۸ پخش شد که مربوط به بخش‌های مختلف فدراسیون از جمله باشگاه‌ها، سازمان لیگ، فوتسال، ایفمارک، تیم‌های پایه و… بود.

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال آغاز شد

مهدی محمدنبی، دبیر مجمع فدراسیون فوتبال گفت: مجمع امروز با توجه به شرایط کنونی کشور و رعایت شیوه نامه‌ها به شکل وبینار برگزار می‌شود. حاضرانی که در خدمت آن‌ها هستیم در حال حاضر ۶۶ نفر هستند. این تعداد برای شروع مجمع کافی است و من دستور جلسه را قرائت می‌کنم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به مفاد جلسه از جمله تایید اساسنامه اظهار کرد: با توجه به اینکه حاضران ۶۶ نفر هستند، خوشبختانه توانستیم این مجمع را با حداکثر آرا شروع کنیم. ما تمام مدارک را برای اعضاء ارسال کرده ایم. آن‌ها نظرات خود را درباره ناظران و شمارش کنندگان اعلام کرده اند.

محمدرضا غفاری، آبختی سنجابی و سعید عباسی به عنوان ناظر و صمد نوتاش، محمد جواهری و اکبر محمدی به عنوان شمارش کنندگان آرا در سالن برگزاری مجمع حاضر شدند.

با اعلام محمدنبی، اعضای مجمع با ۶۸ رای موافق، صورت جلسه مجمع قبلی در سال ۹۷ را تصویب کردند.

در گزارش عملکرد فدراسیون فوتبال به حضور بانوان در دیدار ایران و کامبوج اشاره شد، اما هیچ گزارشی از ناکامی‌های تیم‌های ملی و شکست در پرونده‌های محتلف از جمله شکست در دادگاه کی‌روش و ویلموتس منتشر نشد.

به جای اعلام نتیجه باخت به ژاپن در مرحله نیمه نهایی، تاکید شد ایران بعد از ۱۵ سال به این مرحله رسیده است. در بخش انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ از باخت ایران برابر بحرین و عراق گزارشی پخش نشد و فقط به حضور ایران در این مرحله اشاره شد.

در ادامه حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: اصلاح اساسنامه کار سختی بود، اما تمام اعضای مجمع و وزیر ورزش در کنار ما بودند. ما همیشه دیده بودیم که وزیر در تمام مجامع حضور داشت، اما وزیر خودش اعلام کرد که بهتر است نباشد، چون فوتبال آسیب می‌بیند.

او افزود: از همکاران خود در فیفا و AFC هم باید تشکر کنیم. انشاالله با تصویب اساسنامه، انتخابات فدراسیون را برگزار می‌کنیم. در سال ۱۳۹۰ هم ندیدیم اساسنامه‌ای تصویب شود.

بهاروند تصریح کرد: در سال ۹۸-۹۹ فوتبال اکثر کشور‌ها تعطیل بود، اما ما تمام مسابقات خود را برگزار کردیم. این موضوع در منطقه منحصر به فرد بود. فوتبال یک الگو برای تمام ورزش‌ها است. سال گذشته هیچ فدراسیونی مسابقه‌ای برگزار نکرد، اما امسال تمام فدراسیون‌ها در حال برگزاری مسابقات هستند.

بهاروند تاکید کرد: تا به حال پیگیری‌های فدراسیون و به خصوص مهدی تاج به عنوان نایب رئیس AFC برای وصول مطالبات ما از فیفا و کنفدراسیون آسیا نتیجه‌ای نداشته است. فدراسیون‌ها و فوتبال مستقل هستند و فیفا نباید تحت تاثیر یک کشور برای تحریم باشد.

نماینده فیفا در مجمع فدراسیون فوتبال کیست؟

با اعلام نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، آندره نماینده فیفا و نمایندگان کنفدراسیون آسیا در جلسه مجمع فدراسیون فوتبال حضور دارند.

ساعت ۱۱، نبی اعلام کرد از ۷۵ عضو مجمع، ۷۳ نفر آنلاین هستند.

اساسنامه فدراسیون فوتبال تایید شد

مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون اعلام کرد اساسنامه جدید این فدراسیون با ۷۰ رای موافق از سوی اعضای مجمع مورد تایید قرار گرفت.
اعضای کمیته بدوی و کمیته استیناف مشخص شدند

کمیته بدوی

علی فلاحتی رئیس کمیته بدوی انتخابات

مهدی گردانی معاون کمیته بدوی انتخابات

غلامرضا شاه کرمی عضو کمیته بدوی انتخابات

حبیب الله حبیبی عضو علی البدل کمیته بدوی انتخابات

تقی سیاری عضو علی البدل کمیته بدوی انتخابات

کمیته استیناف

روزبه وثوق احمدی رئیس کمیته استیناف انتخابات

مهدی پیروز رام معاون کمیته استیناف

احمد مومن عضو کمیته استیناف

حسین تقی پور عضو علی البدل کمیته استیناف

فریدون صادقی عضو علی البدل کمیته استیناف

طبق اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال، انتخابات این فدراسیون ظرف مدت ۷۰ روز و احتمالا اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه برگزار خواهد شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا