آرنا ورزشی

فینال جام حذفی با بازیکنان ۷۰ میلیاردی

با یک حساب سرانگشتی ساده، در دیدار پایانی جام حذفی بازیکنانی حضور دارند که رقم قراردادشان در مجموع به ۷۰ میلیارد تومان می‌رسد

به گزارش ورزشی آرنا ، اهمیت و حساسیت فنی مسابقه‌ای در سطح فینال جام حذفی را که کنار بگذاریم، این مسابقه بین دو تیم تراکتورسازی و استقلال جنبه‌های جالب دیگری دارد که خواه‌ناخواه بر کیفیت و حواشی این مسابقه تأثیرگذار است.

هم تراکتورسازی و هم استقلال تیم‌هایی هستند که با جذب بازیکنان میلیاردی، از تیم‌های گران لیگ نوزدهم به حساب می‌آیند. قراردادهای دلاری بازیکنان تراکتورسازی که آنها را از لیگ‌های اروپایی به ایران کشاند از یک طرف و قرارداد شگفت‌انگیز شیخ دیاباته در استقلال از سوی دیگر، فینال جام حذفی را به نبرد میلیاردرها تبدیل کرده است.

با یک حساب سرانگشتی ساده، در این بازی بازیکنانی حضور دارند که رقم قراردادشان در مجموع به ۷۰ میلیارد تومان می‌رسد.

باشگاه تراکتور با قراردادهای دلاری‌اش با بازیکنانی چون مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی حسابی سر و صدا کرده بود و در میان باشگاه‌هایی است که بیشترین هزینه را برای تیمش کرده است. هر یک از بازیکنان دلاری تراکتورسازی قراردادهایی ۳ ساله با مبلغ تقریبی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلار بسته‌اند. با قیمت روز دلار، قرارداد هر یک از این سه نفر چیزی حدود ۱۷ یا ۱۸ میلیارد تومان است که برای هر فصل حداقل ۵، ۶ میلیارد تومان به این بازیکنان پرداخت می‌شود.

رشید مظاهری گرچه به خاطر اختلافش با باشگاه، به احتمال زیاد در فینال جام حذفی بازی نمی‌کند اما او با تراکتورسازی قراردادی ۴ ساله به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان دارد و برای یک فصل بازی ۵ میلیارد تومان گرفته است. اکبر ایمانی، مهدی تیکدری، محمد خانزاده، ساسان انصاری و میلاد فخرالدینی از دیگر بازیکنان شاخص تراکتورسازی هستند که مبلغ قرارداد آنها برای یک فصل، کمتر از ۲، ۳ میلیارد تومان نیست و فقط قرارداد این ۵ بازیکن در فصل اخیر، چیزی حدود ۱۵ میلیارد تومان آب خورده است. قرارداد دیگر بازیکنان تیم هم در مجموع، حداقل به ۵ میلیارد تومان می‌رسد.

در سوی دیگر زمین استقلالی بازی می‌کند که شیخ دیاباته را به عنوان پرچمدار قراردادهای میلیاردی در ترکیب دارد. همین چند هفته پیش بود که یکی از کارمندان سازمان لیگ جزئیات قرارداد مملو از آپشن او را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. قرارداد دیاباته به اضافه همه آپشن‌ها، نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان برای استقلال هزینه داشته است. وریا غفوری به عنوان کاپیتان و بازیکن ارزشمند استقلال بیش از ۳ میلیارد برای یک فصل می‌گیرد.

علی کریمی، سیدحسین حسینی و مهدی قائدی هم دیگر بازیکنان شاخص استقلال هستند که حداقل حدود ۲، ۳ میلیارد برای یک فصل دریافتی دارند که حدود ۱۵ میلیارد تومان هم مبلغ قرارداد این چهار بازیکن برای یک فصل می‌شود.

با این حساب فینال جام حذفی فوتبال ایران با حضور بازیکنانی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان برگزار می‌شود. برای فوتبال بلاتکلیف و ورشکسته ایران که بسیاری از باشگاه‌هایش از جمله همین باشگاه‌ها، رقم بدهی‌های بالایی دارند، این قراردادها از عجایب فوتبال آماتور ایران است که با بالا بردن رقم قراردادهایش سعی در نزدیک شدن به فوتبال حرفه‌ای دارد. آیا ۷۰ میلیارد بازیکنی که امروز در ورزشگاه امام رضا بازی می‌کنند، می‌توانند فوتبالی به کیفیت ۷۰ میلیارد را به نمایش بگذارند و فینالی حرفه‌ای در سطح دو تیمی که هزینه زیادی انجام داده‌اند، ارائه دهند؟


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا