آرنا ورزشی

اقدام عجیب فدراسیون فوتبال در خصوص قرارداد ویلموتس

فدراسیون فوتبال با علم به اینکه ویلموتس قراردادش را فسخ کرده، به او سه ماه اضافه پول پرداخت کردند تا برای همه معمای بزرگی به وجود بیاید

به گزارش ورزشی آرنا ، فدراسیون فوتبال همچنان به عدم شفاف‌سازی قرارداد ویلموتس تأکید دارد. با وجود فشار‌های رسانه‌ای و البته نمایندگان مجلس، نسخه اصلی قرارداد همچنان پنهان مانده است.

نهاد‌های نظارتی روی قرارداد مارک ویلموتس حساسیت زیادی پیدا کرده‌اند. این مربی حضوری کوتاه در فوتبال ایران داشت ولی تا دلتان بخواهد پول برد. از ۷ ماه همکاری، ویلموتس تنها یک ماه در ایران حضور داشت، در حالی که همراه با دستیارانش دو میلیون یورو دریافت کرد. آن‌ها زمانی پول گرفتند که قراردادشان را فسخ کرده بودند.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

این مسئله برای نمایندگان مجلس بسیار عجیب بوده و در جلسه‌ای که با تاج در سال گذشته داشتند از رئیس وقت فدراسیون پرسیدند: «چرا بعد از فسخ چنین پولی را از شستا قرض کردید تا به این مربی و کادرش بدهید؟!»، اما علامت سؤال بزرگ دیگر برای نمایندگان مجلس، پرداخت پول اضافه به این مربی بود.

فدراسیون فوتبال با علم به اینکه ویلموتس قراردادش را فسخ کرده، به او سه ماه اضافه پول پرداخت کردند تا برای همه معمای بزرگی به وجود بیاید.

جالب اینجاست که حالا فدراسیون در لایحه دفاعی خود علیه ویلموتس در فیفا، اعلام کرده این مربی باید یک میلیون یورو برگرداند. البته هدف فدراسیون فوتبال این است یک میلیون یورو را مطرح کند و حداقل به ۵۰۰ هزار یورو برسد. منتها ویلموتس و دستیارانش با رد این ادعا خواهان دریافت ۶ میلیون یورو غرامت شده‌اند! ادعایی که البته اسلامیان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون آن را رد می‌کند: «متأسفانه ایشان آمده بود از ایران کاسبی کند.

بعضی مربیان چنین اخلاقی دارند. ما بعداً این مسئله را فهمیدیم. درباره موضوع شکایت ایشان هم باید بگویم نمی‌تواند به هدفی که دارد برسد. قرارداد روشن و شفاف است.»

البته که این ادعای فدراسیونی‌ها با ادعایی که کاترین ویلموتس همسر مارک ویلموتس کرده متفاوت است. او در آخرین جلسه به مهدی تاج در هنگ‌کنگ گفته تا یوروی آخر را از ایران می‌گیرد. جالب این که فدراسیون همچنان به عدم شفاف‌سازی قرارداد ویلموتس تأکید دارد.

با وجود فشار‌های رسانه‌ای و البته نمایندگان مجلس، نسخه اصلی قرارداد همچنان پنهان مانده است. یکی از نمایندگان مجلس که نمی‌خواست نامش فاش شود، روز گذشته در این باره به خبرورزشی گذشت: «با وجود اینکه مهدی تاج در جلسه مجلس اعلام کرد حتماً قرارداد را در اختیارمان قرار خواهد داد ولی تنها دو صفحه از قرارداد را به ما دادند! همان دو صفحه‌ای که در رسانه‌ها منتشر کردند که مشخص شد در همان دو صفحه ایراداتی وجود داشته که به ضرر ما بوده و به نفع ویلموتس.

شک نکنید مجلس قرارداد کامل را پیدا خواهد کرد. ما توقع داشتیم خودشان قرارداد را به مجلس بدهند وگرنه ما از مفاد آن به طور کامل مطلع هستیم و حتی می‌دانیم در جلساتی که قبل از امضای قرارداد داشتند، چه اتفاقاتی افتاده بود.»

آنچه مشخص است مجلس به سادگی از کنار این قرارداد و جزئیات آن نمی‌گذرد. دیروز هم بعضی رسانه‌ها خبر دادند سازمان بازرسی کشور وارد ماجرا شده و نسبت به قرارداد ویلموتس حساسیت پیدا کرده است. ظاهراً این نگرانی‌ها هم به خاطر عدم پرداخت پول قرض گرفته از شستا برای پرداخت آن دو میلیون یورو به ویلموتس و کادرش است و هم به خاطر نگرانی شدید برای محکوم شدن ایران توسط مربی بلژیکی.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا