آرنا ورزشیبرگزیده ها

یزدانی: تا دو ماه دیگر به تشک کشتی برمی‌گردم

ملی‌پوش کشتی آزاد گفت: مصدومیتی که برایم به وجود آمده در یک بازه زمانی دو ماهه برطرف خواهد شد و پس از آن می‌توانم تمریناتم را برای موفقیت در المپیک را دوباره از سر بگیرم.
حسن یزدانی در خصوص آخرین وضعیت خود و روند درمانی‌اش، اظهار داشت: یک مصدومیت کهنه و قدیمی داشتم که متاسفانه پیش از آغاز جام باشگاه‌های جهان گریبانگیر من شد و سلامتی‌ام را تحت‌الشعاع قرار داد. این مصدومیت حین مرور فن با یکی از کشتی‌گیران سبک وزن رخ داد و این در حالی بود که حریف حتی دستش هم با پای من برخورد نکرد. از طرفی هیچگونه پیچ‌خوردگی یا حرکتی که به زانویم فشار وارد کند پیش نیامد و در حالت عادی به یکباره پایم قفل کرد.
وی ادامه داد: مصدومیت جزئی از ورزش است و باید با اتفاقات اینچنینی کنار بیایم و معتقدم که حکمتی وجود داشته است که در این برهه از زمان این اتفاق برای من بیفتد چرا که اگر این مصدومیت در فاصله کوتاه با رقابت‌های المپیک اتفاق می‌افتاد قطعا تمام زحمات چندین ساله‌ام هدر می‌رفت. خوشبختانه دکتر کیهانی گفت این مصدومیت در یک بازه زمانی دو ماهه برطرف خواهد شد و پس از آن می‌توانم تمریناتم را برای موفقیت در المپیک از سر بگیرم.
ملی‌پوش کشتی آزاد تصریح کرد: قبلا با روش‌های مختلف با مصدومیتم مدارا می‌کردم و خودم را به مسابقات مختلف می‌رساندم اما الان شرایط به گونه‌ای است که حتما باید زانویم را به تیغ جراحان بسپارم و اگر جراحی نکنم احتمال دارد که اتفاقات ناگوارتری رقم بخورد. البته دکتر کیهانی گفت می‌توانم عمل نکنم و با وزنه زدن زانویم را تقویت کنم اما این احتمال وجود دارد که قبل المپیک باز هم از همین ناحیه با مشکل مواجه شوم و اتفاقی بیفتد که باعث شود المپیک را از دست بدهم که با این تفسیر ریسک نمی‌کنم و از دکتر کیهانی خواستم هر چه سریع‌تر مصدومیتم را مداوا کند تا با آمادگی کامل در رقابت‌های المپیک حضور پیدا کنم.
یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا مصدومیتش ارتباطی به نحوه تمرینات تیم ایرانمال داشته است یا خیر، گفت: مصدومیت من ارتباطی با نحوه تمرینات کادرفنی تیم ایرانمال ندارد چرا که اگر اینگونه بود باید سایر کشتی‌گیران تیم علی‌الخصوص آنهایی که وزن کم می‌کنند هم دچار مصدومیت می‌شدند. این درست نیست که تمرینات تیم ایرانمال یا مسائل دیگر را بهانه‌ای برای این مصدومیت قلمداد کنیم. من همین تمرینات را جاهای دیگر هم انجام می‌دهم و تاکنون مشکلی برایم پیش نیامده است. به نظر من این اتفاق بالاخره باید می‌افتاد و ممکن بود در تمرینات تیم‌ملی یا در فاصله زمانی بسیار نزدیک تا رقابت‌های المپیک و یا حتی روز المپیک برای من پیش بیاید.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در لیگ برتر از طرف شخص یا گروهی تحت فشار یا رودربایستی قرار داشته یا خیر، گفت: قرارداد بستن با تیم‌های حاضر در لیگ‌برتر و جام باشگاه‌های جهان و کشتی گرفتن در این دو رویداد یک تصمیم شخصی بود و در این خصوص هیچ کسی مرا تحت فشار یا رودربایستی قرار نداد. بالاخره منفعت مالی لیگ برای من مهم بود و با توجه به اینکه مشکل وزنی ندارم و می‌دانستم امسال جام باشگاه‌های جهان به صورت فشرده و سنگین برگزار نمی‌شود، تصمیم گرفتم در این تورنمنت حضور پیدا کنم.
دارنده مدال طلای المپیک ریو در ادامه صحبت‌هایش گفت: نباید همه اتفاقات را پای لیگ بنویسیم. شاید این مصدومیت در یک تورنمنت برای من پیش می‌آمد. قهرمانان زیادی وجود دارند که با درخشش در رقابت‌های لیگ توانستند به اردوهای تیم‌ملی و متعاقب آن به مدال‌های جهان و المپیک برسند. امیدوارم پای اسپانسرهای قدرتمند بیشتری به لیگ کشورمان باز شود تا کیفیت این رقابت‌ها بالاتر برود چرا که این کار باعث بالا رفتن انگیزه در نونهالان و نوجوانانی می‌شود که تازه در ابتدای راه قرار دارند.
یزدانی در خصوص مکالمه تلفنی‌اش با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان گفت: وزیر ورزش و جوانان در تماسی که با من داشت ضمن اینکه جویای حالم شد به من گفت تمام امکانات لازم را برای بهبودی من مهیا کرده است و ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر به میادین برگردم. همچنین علیرضا دبیر و صالحی‌امیری هم طی روزهای اخیر پیگیر مراحل درمانی من بودند که جا دارد از این عزیزان نیز تشکر کنم.
دارنده پنج مدال جهان و المپیک در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شایسته لطف و محبت مردم باشم. من هر چه دارم اول از خداوند است و پس از آن از دعای خیر پدر و مادر و مردم کشورمان دارم. از همه مردم عزیز کشورمان که جویای حال من هستند تشکر می‌کنم و از آنها می‌خواهم نگران نباشند و به جای نگرانی دعا کنند تا این آسیب‌دیدگی هر چه سریع‌تر برطرف شود. ان‌شاءالله با دعای خیر مردم به زودی و با قدرت به روی تشک برمی‌گردم و تمریناتم را برای رسیدن به خوشرنگ‌ترین مدال در المپیک از سر خواهم گرفت.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا