آرنا ورزشی

ریسک بزرگ استراماچونی بر سر بازی نساجی

پس از لغو 4 دیدار از 8 دیدار هفته یازدهم لیگ برتر به دستور شورای تامین استان‌های میزبان بازی‌ها، روز گذشته هم اخبار ضد‌و نقیضی درباره لغو بازی پرسپولیس و نفت مسجد‌سلیمان روی خروجی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها رفت. البته دلیل لغو این بازی مشکلات فروش اینترنتی بلیت بازی به دلیل قطعی اینترنت عنوان شد و در‌حالی که تصور می‌شد بازی‌های‌ لغو شده‌ هفته یازدهم به 5 دیدار رسیده اما خبر قبلی تکذیب و رسانه‌ها از برگزاری بازی و نحوه شرایط فروش بلیت خبر دادند و نوشتند: «مشکلات فروش بلیت مسابقه 2 تیم پرسپولیس تهران و نفت مسجدسلیمان از هفته یازدهم لیگ برتر فصل ۹۹-۹۸ برطرف گردید و این مسابقه طبق اعلام برنامه قبلی برگزار خواهد شد. این مسابقه روز جمعه اول آذر ۹۸ ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.»
همزمان با اعلام اولیه لغو بازی پرسپولیس و نفت مسجد‌سلیمان برخی منابع خبری از اعتراض باشگاه استقلال به برگزاری دیدارش با نساجی مازندران خبر دادند و نوشتند استقلالی‌ها به دلیل لغو دیدارهای رقیبان‌شان خواستار لغو بازی‌شان با حریف شمالی شده‌اند. البته منطق اعتراض مسئولان باشگاه استقلال درست بود؛ زیرا آن‌ها اعتقاد داشتند دیدار‌هایی که لغو شده، بازی مدعیان لیگ برتر بوده و به این ترتیب این تیم‌ها استراحت بیشتری نسبت به استقلال برای ادامه بازی‌ها می‌کنند. همچنین دلیل دیگرشان این است که شهرخودرو پیش از این، یک بازی عقب‌مانده خود را پس از سایر تیم‌های مدعی انجام داد و بدون کوچک‌ترین استرس و نگرانی بابت نتایج همزمان باقی دیدارها، امتیازات لازم را کسب کرد و صدرنشین شد. حالا استقلالی‌ها نگران هستند که این امر در‌نهایت به سود سایر رقبا شود و درخواست تعویق یا لغو بازی را دارند. البته باشگاه استقلال تا دیروز اقدام قانونی و رسمی برای این خواسته‌اش نکرده بود و جواد زرینچه سرپرست تیم فوتبال استقلال در این باره گفت: «هنوز نامه‌ای به سازمان لیگ نزده‌ایم. این پیشنهاد باشگاه است که با آقای استراماچونی هماهنگ شود. چون ما بعد از بازی با نساجی باید به مصاف سپاهان برویم و با توجه به لغو دیدارها، سپاهانی‌ها بیشتر استراحت می‌کنند.»
البته بخشی از دلایل استقلالی‌ها برای لغو بازی منطقی است اما آندره‌آ استراماچونی و بازیکنانش این موضوع را هم باید در نظر داشته باشند که اگر با نساجی بازی کنند با توجه به فشردگی مسابقات لیگ و حضور احتمالی آبی‌ها در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، خیال‌شان بابت نداشتن بازی معوقه و فشرده‌تر شدن تقویم کاری‌شان راحت خواهد بود. موضوع دیگری که شاید استراماچونی و استقلالی‌ها به آن توجه نکرده‌ و در نظر نگرفته‌اند بحث آماده نگه داشتن تیم در شرایط تعطیلی و نبود مسابقه است. با توجه به این‌که لیگ 2 هفته‌ای است به خاطر اردو و بازی تیم ملی تعطیل بوده و برف و باران هم در اکثر نقاط ایران می‌بارد، شرایط برگزاری تمرین یا بازی دوستانه سخت‌تر شده و کار کادرفنی برای حفظ آمادگی بازیکنان و حفظ آن‌ها در شرایط بازی بسیار دشوار است. اگر قرار باشد پس از 2 هفته تمرین و تعطیلی لیگ باز هم دیداری رسمی و جدی در کار نباشد حفظ شرایط مسابقه بسیار سخت‌تر خواهد شد و قطعا این مطلوب استراماچونی یا هر مربی دیگری نیست. بنابراین شاید استقلالی‌ها بدون در نظر گرفتن همه ابعاد درخواست لغو بازی چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند و شاید با توجه به برگزاری بازی پرسپولیس و نفت مسجد‌سلیمان بحث اعتراض استقلال هم منتفی و بازی این تیم و نساجی طبق برنامه 4 آذر ماه برگزار شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا